Äntligen utegång

Matte hade lovat mig, Båtsman, att jag skulle få gå ut denna helgen. Men hon trodde såklart det skulle vara lite mer vår nu och inte så kallt. Tji fick hon med -5 grader och snöyra. men ett löfte är ett löfte så jag fick gå ut ändå.
 
Jippi!!! Vad kul det var. Lite försiktig ute i början och när Matte gick in gick jag med henne första gången. Men sen struntade jag i henne och hade hur kul som helst ute. Rusade runt huset om och om igen. Sen på kvällen var jag jättetrött, kolla bara vad jag gjorde då:
Låg och sov jämte surpellen. Helt slut var jag.
 
Idag har jag också varit ute ännu mer, trots att en massa snö kom farande. Just nu ligger jag i soffan på samma sätt som i bilden ovan och dikterar till Matte att skriva ner detta.
 
Men tror ni inte att hon hade roligt åt mig tidigare idag när jag jagade löv.
Såhär skrev hon på sin FB:
 "Idag i snöyra och solsken har han varit ute och jagat löv. Men vad göra om lövet är på andra sidan staketet? En normal katt skulle hoppa över... Båtsman däremot trycker sig mellan spjälorna och fastnar halvvägs med rumpan ;) Jag höll på att skratta ihjäl mig där han satt och kråmade sig. Sen kom han på hur han skulle kråma till sig för att komma loss, svosch iväg efter lövet. Haha!"
 
Taskigt värre eller hur! Ska komma ihåg det nästa gång hon gör något dumt.
 
Nu lite bilder på mig ute:
Jaga löv!!!!
 
Härligt som tusan är det ute, men nu dröjer det nog ett tag igen för Matte har fullt upp i skolan om dagarna och vår lucka är inte installerad än. Men nästa helg ska jag vara ute hela dagen medan Matte tenta pluggar.
 
Som ni såg på bilderna har vi lite snöigt, ungefär såhär ser det ut i helbild:
Trevligt uteväder för en välpälsad karl som mig.
 
Undrar ni något så skriv gärna en kommentar, så blir vi glada
Hörs nästa vecka om Matte hinner mellan pluggandet.
Tass, Tass//Båtsman

Jamentarer
Postat av: Kjelle Bus

Sån där yrande lappmögel har vi fått nu i eftermiddag = BLÄÄÄÄÄ !
Jag vill ha vår nu så jag kan tugga på gräs och lukta på blommorna :)
He he vilken härlig sovstil du har Båtsman :)

2013-03-10 @ 17:51:53
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Att vara ute låter jättehärligt! Fast bara om det är ett lugnt område, förstås - men det inser vi att det är, eftersom din snälla matte låter dig gå ute själv. Vilken imponerande päls du har, Båtsman. Matte hade fått för sig att du var mer korthårig, så hon blev lite förvånad när hon fick se korten. Mysigt att sova tillsammans på sängen! Kurr och burr.

2013-03-10 @ 18:41:17
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Härligt att komma ut! Här väntar vi på att det vita ska försvinna på riktigt, det är rätt mycket kvar.Nosbuff

2013-03-10 @ 20:27:48
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, vart tog vårat förra inlägg vägen?
Vi jamar här i fortsättningen så gott vi kan
snart kan vi oxå vara ute, fast i våran rastbur, mjau
Tass tass

2013-03-17 @ 23:11:29
URL: http://katternasblogg.blogg.se
Postat av: Pelle

Men så taskigt av matte att avslöja sånt!

2013-03-21 @ 08:03:06
URL: http://pellepressar.wordpress.com/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0