Presentation:Ullviva

Jag har en lång svans, Matte säger att den nog är lika lång som en berömdhets....
 
Hej alla "vinkar med tassen"
Det är jag på bilden där uppe (visst är jag söt). Men Matte säger att jag inte riktigt fastnar på bild, blir suddig påstår hon, förstår inte vad hon menar.
 
Jag är en ca 6 månader gammal sköldpaddsfärgad Maine Coon tjej, mitt fullständiga namn är S*Honeysuckles Ullviva. Matte kallar mig Ulva, för jag är en ulv i fårakläder( död åt vippan!!!). Vad jag förstått så har Matte alltid velat ha en Maine coon, de har länge charmat henne. Att det skulle vara en sköldpaddsfärgad hade hon också bestämt då hon tidigare haft problem med katter av den färgen så ska hon nu överkomma det. 
 
När jag kom hit kände jag mig väldigt ensam för alla min kompisar var ju borta. Men redan dagen därpå kom det en liten skit som skulle dela rum med mig. Då förvandlades jag till fröken surpadda... han var ju så jobbig.
Men nu kommer vi faktiskt ganska bra överens, så länge han inte försöker ta mina leksaksbyten ifrån mig för då morrar jag.
 
Matte säger att jag är lite av en prinsessa i sättet(iallafall i början) tar det så nätt när jag ska ta mig fram och slå till leksakerna. Men en dag tog matte in en liten vippa med en skinntuss med fjärdrar i änden, då blev jag totalt tokig och rusade efter den. När jag fick fatt i den så morrade jag ordentligt för den var bara min.
 
Lillskiten är en riktig spinnmaskin men mer ska jag inte säga för han får presentera sig själv, fast kan säga så mkt att det har smittat av sig så jag spinner massa jag också nu.
Jag har en väldigt låg röst som jag använder när jag vill veta var Matte är.
 
Det går faktiskt en till kattherre utanför vårt rum ibland, han var visst borta på patrull när vi kom.
Han gillar inte oss än för när han ser oss så går han morrande härifrån. Men vi ska nog visa honom att vi är roliga att ha att göra med sådetså. Han gillar visst inte att åka bil (precis som lillskiten), men det har jag inga problem med då sover jag.
 
Nä nu vet jag inte vad jag ska skriva mer men har ni några frågor så fråga på. :) Nu lite fler bilder, inte så många tagna än faktiskt.
 
Mitt fina ansikte med långa morrhår...
 
Matte säger att det är en Maine coon grej att se butter ut på kort(det har hon sett på andras bloggar)
 

Tass,Tass på er alla//Ullviva
 
 

Jamentarer
Postat av: Rebellen Penny

Åhh välkommen finis! Ska bli såå skoj att följa dig! Jag lovar dig att Puma (han som tassar utanför ert rum) är en jättefin pojke och jag tror nog att ni kan bli riktigt bra kompisar! Nosbuffar och Gos <3

Ps Måste avslöja att det är CATurday idag, din matte måste ge er massa gottigt! Hälsa från Penny och gänget ;)

2012-09-22 @ 12:43:00
URL: http://skyggisfamiljen.blogspot.se/
Postat av: Dui och Deco

Vad kul att få veta lite mer om dig! Välkommen till bloggvärlden! Du är verkligen jättegullig.Nosbuff

2012-09-22 @ 13:16:20
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Alice

Hej Ullviva! *vinkar glatt*
Vilket otroligt vackert namn du har! Men du är en väldigt vacker katt också! Matte smälte totalt över både namnet och när hon såg dig. Men hon är väldigt svag för sköldpaddor också.
Men det skall bli jamarskoj att lära känna dig och din kompis!
*nosbuffar*

2012-09-22 @ 13:55:25
Postat av: Katterna på Kompis

Men så söt! :-)

2012-09-22 @ 17:22:07
URL: http://www.katthemmetkompis.blogg.se
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, vilket vackert namn du har Ullviva, Tassarna upp. Söt är du oxå. Du och Puma kommer säkert att trivas tillsammans. Ni är så fina båda två.

Tass tass på er

2012-09-22 @ 23:40:30
URL: http://katternasblogg.blogg.se
Postat av: Marga1ta Pennebrink

Så söt du är Ullviva. Finaste namnet har du också fått. Du ska se att Puma smälter för dig så småningom, det gör alla, tro mig. Nosgos till er alla tre

2012-09-24 @ 18:35:16
Postat av: Margareta Pennebrink

Ska så klart vara Margareta Pennebrink som skriver

2012-09-24 @ 18:37:51
Postat av: Josign

Vilka underbara kissar du har <3

2012-10-10 @ 13:08:02
URL: http://www.josign.blogg.se
Postat av: Kjelle Bus

Hallå snygging !
Så du sover också när du åker bil praxis som jag :)
Du ska se att den där Puma kommer att vänja sig vid dig och den där lille.

2012-10-18 @ 22:24:06
URL: http://kjellebus.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0