Fisk är mums!!!

Vi har fått testa fisk, torsk för att vara exakt. Det var jättegott tyckte vi, men Puma gillar det visst inte längre. Jag hörde att han åt det när han var yngre och den gamle herrn Sixten sa att det var ok att äta men nu gör han det inte.
 
Det var gammelmatte som bjöd oss, riktigt snällt av henne tycker jag.
Men Ullviva stal mina bitar ibland, hon var bara så fräck att hon bara sprang fram och snodde dem framför nosen på mig och sprang sen iväg och mumsade i sig dem. Tjuv ropade jag efter henne då, men det struntade hon i såklart.
 
Här bjuder Matte på fisken som blev över för vi fick bara i mindre bitar åt gången:
 
Mums, fisk är gott!!!
 
Matte hon snodde min bit....
 
Kan vi få mer, snälla!!
 
MEEEEEEEEEERRRRRRR!!!
 
Matte bara en bit till. Jag har inte tagit så många av Båtsmans, lovar...
 
Tass,Tass//Båtsman och Ullviva

Jamentarer
Postat av: Kjelle Bus

Den enda fisk jag gillar är Makrill i Tomatsås :)
Snällt av er gammelmatte att bjuda er på fisk !

2012-11-07 @ 21:22:18
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Torsk är mums! Och tonfisk... och makrillen som Kjelle Bus också gillar. Hoppas att ni får smaka alltihop längre fram. Vilken snäll gammelmatte ni har som bjuder på firre! Kurr och burr.

2012-11-07 @ 21:54:23
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Margareta Pennebrink

Vi älskar fisk alla 3, så snällt av gammelmatte att bjuda. Jaså Puma ratar den goda torsken. Får skylla sig själv. Mums säger vi i alla fall. Nosslick

2012-11-08 @ 17:31:11
Postat av: Frasse

Min mormor (jam egentligen är hon ju inte min biologiska mormor, men det är kärleken som räknas) brukar också bjuda mig på torsk. Jag gillar det, men smaken är ju olika så jag har full förståelse för Pumas avståndstassande. Själv gillar jag till exempel inte tonfisk, skaparkatten vete varför, men så är det bara.
Undrar just hur det är att vara flera katter... *funderar* Ibland är det nog jamarkul, men det måste ju vara mindre lustigt att bli bestulen på sin mat... Jam, allt har sina för- och nackdelar :-)
Tassklappar

2012-11-09 @ 21:32:17
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0