Äntligen över....

Ja, äntligen har människornas skjutande slutat. Jag hade tänkt bloggat redan igår men var ju tvungen att ta igen all förlorad tid genom att patrullera hela dagen igår. Ja, jag förlorade hela dagen den där dagen som 2-beningarna kallar nyårsafton. Själv kallar jag den skräckafton, då jag för det mesta låg tryckt längst in under Mattes garderob eller inne under ngt bord.

Men nu är det ett nytt år och nya tag och jag hade tänkt börja det som många andra med en presentation som jag hittade hos Rebellen( min dubbelgångare,faktiskt).

Namn: Puma
Kallas: Busungen, Pumsen, Fjanten(?), lilla gubben m.m.
Ålder: 3 år och 4 månader
Pälsfärg: Viltfärgad, med lite svarta ränder och prickar och vit haklapp( eller prästlapp som Matte kallar den)
Ögonfärg: Gröngula
Bor: i 2 hus på Öland, Mattes lilla stuga och Ghusses stora.
Familj: Min Matte och hennes pappa med sambo
Intressen: Äta, leka, sova och kela.
Favoritmat: Mitt torrfoder RC outdoor
Favoritdryck: Vatten
Favoritleksak: allting som har svans så jag kan bära runt på det och nötter.
Favoritliggplats: Sacco-säcken, mitt klösträd, på min tomtematta, i Mattes knä.
Favoritmusik: Fågelkvitter
Favoritfilm: Aristocats, Katten Gustaf.
Favoritbok: Bibliotekskatten Dewey, katten Sippos bok.
Favoritresmål: Resa? Förösk bara få in mig i en transportbur så ska jag nog ge er en klo i ögat, fnys.
Favoritordspråk: Ett hem utan en katt är bara ett hus
Min bästa egenskap: Jag är stilig och charmig, snygg, älskar Matte.
Min sämsta egenskap: Rädd för främlingar, (ngn har varit elak mot mig tror matte), slår ofta dövörat till när Matte ropar på mig.
Det bästa jag vet: När Matte skramlar med mitt torrfoder, ligga i Mattes knä och dregla, leka med fjädervippan ute.


I Ghusses säng kan man också sova ibland, men det är sällan.

Hoppas fler gör detta, kul att läsa om alla.

Tass,Tass//Puma

Jamentarer
Postat av: Rebellen

Åh va spännande och få läsa mer om dig kompis! Dubbelgångare.. fniss där har vi bästaste ordet för oss båda, trodde INTE jag skulle finna nån som mig här men jag är riktigt glad att jag gjorde det.. Tack kompis!



Hoppas du har fått en fin start på året trots tiden som försvann pga de jädrans smällkalasen som tvåbeningarna är så beroende av.. Här blev vi också oroliga.. Utan mamma hade vi nog inte repat oss än.



Nosgos och Tassklapp

2012-01-02 @ 14:47:35
URL: http://kattmamman.bloggnytt.org/
Postat av: Frasse

Kul att få tassa dig riktigt inpå livet, måste jama att jag trots åldersskillnaden hittar ganska många likheter mellan oss. Dock inte utseendemässigt som i Rebellens fall :-)

Undrar om du och matte har sett att Sixtens foto visas på Allas hemsida? Fina Sixten... <3

Tassa in under länken så kommer ni dit:

http://allas.se/foton-fran-frasses-adventstavling-tomtetema/

Kramar och tassklappar från matte och mig!

2012-01-02 @ 14:57:04
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Wikki

fniss Frasse länken ÄR med alla gånger, men syns först när man drar muspekaren över - lite busigt! Fint sätt att hedra Sixtens minne, blev rörd när jag såg bilden... Trösta matte om hon blir våt om nosen igen, Puma! NosPussar Wikki

2012-01-02 @ 15:25:34
URL: http://metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Dui och Deco

Vad kul att få veta mer om dig, jamar med:skönt att pangandet är över.Nosbuff

2012-01-02 @ 16:36:48
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

SÅ kul att sååå många bloggkompisar hakat på det här med att berätta mer om sig själva :)

Kuligt att få veta lite mer om dig Puma !!

2012-01-02 @ 17:30:53
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Jamars, vi ska se om vi kan göra ngt sådant vi oxå.



Tass tass

kul att läsa om varandra



2012-01-03 @ 01:12:34
URL: http://katternasblogg.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0