Pumas oroliga klagojam

Nu har vi varit flitiga med att blogga denna vecka och det har också hänt en hel del så fler kommer.
Det jag ska skriva om nu hände för ett par dagar sedan, en riktig skräckis kanske.

Det var en stormig natt och vinden ven och slamrade runt husknuten. Matte och jag låg i sängen och sov gott.
Så blev det morgon klockan var kanske runt 6-7 nåt sånt och stormen fortsatte att vina. Då rusar jag plötsligt ur sängen och sätter mig vid dörren och illvrålar. Matte vet ju att jag är ganska rädd för vissa plötliga ljud så hon tror att jag hört ngt ramla ute eller så. Men då tar jag i med ett riktigt vrål där vid dörren, ett vrål Matte bara får höra när vi åker brummis. Matte fattar noll, vad pågår liksom. Hon vågar inte släppa ut mig för hon är rädd att jag ska gå och gömma mig någonstans om jag är rädd. Istället så går hon fram till mig och pratar tröstande och tar upp mig i famnen, hon försöker få mig att lugna ner mig och gå och lägga mig igen. Men jag vägrar, så fort hon släpper mig så spribger jag till dörren och börjar vråla igen. Matte vet inte vad hon ska göra men fortsätter att prata lugnt med mig för att få mig att sluta vråla åtminstone, vad ska grannarna tro liksom.
Efter ett tag så slutar jag med mina avgrundsdjupa vrål, Matte går och lägger sig igen. Då ser hon att jag tar upp vakt nedanför sängen, som om jag skulle skydda henne från ngt. Jag går inte upp och lägger mig i sängen själv utan ligger nedanför på helspänn och vakar ända tills hon går upp.
Matte fattar fortfarande inte vad som kan ha fått mig att bete mig sådär, det sägs ju att vi har ett sjätte sinne men inget verkar ha hänt mer än att Mattes lilla glaslykta blåst omkull och den stod borta på Ghusses trapp alltså långt från oss. Matte trodde ett tag att en olycka var förstående t ex att ett träd skulle blåsa omkull eller ngt sådant, men icke. Vad tror ni det var? Har ni någonsin råkat ut för sådant beteende?

Matte filmade lite framåt morgonen när jag var ganska lugn, men fortfarande är jag på vakt och kvittrar lite tyst till Matte ibland. Ni får nog lyssna ganska noga för att höra mina vanliga småjamningar, mina vrål var av en helt annan kaliber och Matte ska försöka filma dem nästa gång jag blir tvungen att åka bil.


Lyssna noga eller höj volymen så hör ni mig ibland, ursäkta laserögonen, matte fick ha blixten på.

Tass,Tass//Puma

Jamentarer
Postat av: Kjelle Bus

Min matte säger att jag har inte avgrundsvrålat sen jag blev kattererad.

Brukar inte bry mig särskilt över ljud som är ute , men om matte eller husse skulle tappa något i golvet då hoppar jag till. Som tur är så är det inte ofta som dom tappar nåt i golvet :)

2012-02-24 @ 23:42:47
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Det var kanske det omtalade skåpmonstret som spökade. I så fall är det inte lustigt att du satte dig och vaktade din matte.

2012-02-25 @ 07:03:32
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Läskigt, skönt att matte har dig som ser till henne.Nosbuff

2012-02-25 @ 10:08:45
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan och Ligan

Äntligen är Matte tillbaka till ett läsande liv igen och har läst ikapp. Trevlig helg !

Tazz&Kram

2012-02-25 @ 12:34:42
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Läskigt när man inte vet vad som orsakar allt klagande. Hoppas att det bara var blåsten, och att den försvinner någon annanstans! Kurr och burr.

2012-02-26 @ 19:34:44
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Stackars matte som inte förstod vad som hände. Vi förstår ju vad våra människor säger, men de lyckas aldrig lära sig jamiska, utan några enstaka ord ibland. Snällt av dig att vakta matte i alla fall.

2012-03-01 @ 08:22:48
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0