Träff med Sören och lata höst dagar

Nja, det är inte vi utan Matte som varit och träffat Sören igen. Det är faktiskt så man blir lite avundsjuk för Matte har varit iväg både fredag och lördag för att hälsa på Sören och hans människor och hjälpa dem lite med sin försäljning.
Själva förstår vi inte hur han klarar av att ligga så lugnt och sova på sina fårskinn medan en massa människor klappar honom hela tiden(skulle vi aldrig våga). Matte har sagt att vissa t om tror att han är en uppstoppad katt, så lite rör han på sig minsann.

Här är en bild som matte tog på honom, med hjälp av en liten kvist fick hon kontakt med honom.


Ibland var han ju faktiskt vaken säger Matte.

Matte kommer faktiskt få träffa Sören även nästa fredag, då ska han vara på en marknad i Algutsrum här på ön. Det är en av de bästa marknaderna enligt vår Matte. De har även en sommarmarknad men den på hösten är bäst.

Vi då.....
Jo nu när det börjar bli höst kanske även är höst så har vi börjat tillbringa mer och mer tid inne.
Sixten har faktiskt legat inne och sovit en hel natt för ngn dag sedan, det ni.
Jag, Puma, ligger just nu inne hos Matte och små myser medan jag dirigerar henne på tangenterna.

Såhär ser det ut när jag sover inne:


Kolla in klo greppet, min älsklingsplats nr 2.

På tal om älsklingsplatser så har Matte gjort det igen. Jag avskydde ju IKEA-Fårskinnet så då skaffade hon sig ett äkta Sören kattifierat fårskinn som Nalle och Lasse sålde. Tror ni jag gillar det bättre???
Har väll varit och nosat en del på det, men ännu inte legat självmant på det. När Matte suttit på det har det gått bra att ligga på henne men inte mer. Får se hur det går, såhär ser det ut iallafall....


Matte Tyckte det var riktigt snyggt med den gråa färgen där på änden.


Men jag är fortfarande ganska misstänksam mot det...

Vi får väll se hur det går.

Tass så länge//Puma

Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Sören är riktigt cool! Jättefina bilder på dig Puma! Nosbuff

2011-10-02 @ 18:34:39
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Så fin han är, Sören. Ni med, förstås! Tänk så olika man kan tycka. Vi älskar Ludde-fårskinnen, och kan ligga och mystrampa hur länge som helst på dem. Kurr och burr.

2011-10-03 @ 17:35:29
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tråkigt att jag inte visste att ni var där i helgen. Men det kommer fler tillfällen. :)

2011-10-03 @ 22:37:00
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Nea theCat

Undrar hur mycket Sören tar för en nosgos! :) Be matte fråga nästa gång de ses.



Tycker du har helt rätt att vara lite misstänksam. Man vet ju aldrig vad en sådan där luddig fäll döljer. Kanske en hel skällis om det vill sig illa.



Nosgos

2011-10-04 @ 00:36:59
URL: http://neathecat.se

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0