Vårt hus

I en av kommentarerna på vårt förra inlägg så frågar Xantippa hur vi bor. Därför hade jag tänkt visa och berätta det för er.

Vi är väll inte precis inneboende, vi har vår egen stuga men den ligger på Ghusses tomt. I vår stuga finns allt utom kök och den är ca 20 kvm stor. Den är som ett kombinerat vardagsrum/sovrum med toa. Väldigt mysig tycker vi.
I den stugan fick jag bo väldigt mkt när jag först kom till Matte för Ghusse var lite sur för hon tagit hem mig.
Men nu växlar jag mellan Ghusses stora hus och Mattes lilla, men mest trygg är jag ute hos oss där känner jag mig mest hemma.

Så tyvärr är det ju så att Matte måste lyssna på Ghusse vad det gäller ny vän till mig för han har ju liksom köket där maten serveras och förvaras. Och om Matte måste iväg ngt så får de ta hand om mig inne i det stora huset.

En sak ni borde veta är att Ghusse har alltid varit anti katter även om han är uppvuxen med en hel del på föräldrargården. Matte säger att det finns många män som är sådana, vet inte varför. Men det finns ju trevliga karlar också, eller hur? Det var faktiskt så att Ghusse sa nej när Matte ville skaffa Sixten efter att hennes första katt Filiph gått bort. Men som tur var så såg Mattes mamma hur illa Matte for av att ha förlorat sin bästa vän så när de fick reda på att en bekant hade kattungar så åkte de dit utan Ghusses vetskap och skaffade Sixten.
Ja, så funkade det ju med mig med. Matte skaffade mig utan Ghusses vetskap och hämtade helt sonika hem mig.
Men denna gången tänkte vi vara lite snällare, även om ingen kompis kommer utav det, så kanske stämningen här hemma hålls ihop iallafall.

Sådär nu har ni fått veta lite om hur vi bor och lite annat också.
Nu en bild på vårt mysiga hus.... taget förra året i snökaoset.


Först det stora huset där Ghusse och Gmatte bor, sen  till höger bakom där ser ni Mattes hus.

Tassas snart igen//Puma

Jamentarer
Postat av: Xantippa

Hej. Ja, då förstår vi varför du o matte måste ta sån hänsyn! Min matte håller med om att många män tycker illa om, ja rentav är rädda för, oss missar. Mysko, om ni frågar mig! Som tur är finns den andra sorten också! Vi får väl se hur det går ifrågan om en ny familjemedlem, mjau.

2011-12-11 @ 14:16:37
Postat av: Katten Sippo

Tur att min husse inte är antikatt, för då skulle han och jag aldrig ha träffats och då skulle vi inte heller haft bloggen som gjorde att vi bloggvänner fick kontakt. Jag tycker ghusse ska acceptera att du och Puma vill ha en kamrat till. Det är en kattlig rättighet.

2011-12-11 @ 14:48:03
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Alice

Vad mysigt ni bor! Jag tror nog att det dyker upp en kompis till dig så småningom, skaparkatten brukar ha en förmåga att leda katter som behöver hem dit där de är önskade. Se bara på hur Kolfart hittade sin husse och matte att ta tass om.

nosbuffar

2011-12-11 @ 16:06:41
Postat av: sr. Carina

Jag känner igen din situation... min pappa var stor djurvän, men så rädd om sig själv (han var multisjuk och satt i rullstol) att han inte ville ha katter i huset eftersom han trodde att de skulle riva honom. Så medan han levde fick mina katter hållas undan honom - fast det fanns undantag, och egentligen älskade han dem! Sedan, när pappa dog, förverkligade mamma sin dröm: katter! Nu bor det fem katter där pappa förut huserade, och här hos mig (vägg i vägg, med gemensam källare) bor det två. Vi ser alla katterna som "våra" tillsammans, förstås - uppdelningen är bara för att husisarna och rexarna inte trivs tillsammans.



Vi hoppas förstås att Ghusse tar sitt förnuft till fånga och tillåter dig att skaffa en kompis till Puma. Han behöver sällskap för att må bra. Men vi förstår också att du behöver lugn och ro i familjen, och att husfriden har sitt pris. Ville bara säga det - been there, done that, så jag vet hur det känns.



Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

2011-12-11 @ 17:04:34
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

2011-12-11 @ 17:10:48
Postat av: Nea theCat

Håll ut kanske blir det ändring sen. Vi får hoppas det.



Ni bor jättefint på vackra Öland och allt.



Nosgos

2011-12-11 @ 17:12:26
URL: http://neathecat.se
Postat av: Kattson

Det är tråkigt när det blir så där, men är man i nån sorts beroendeställning så har man ju inte så mycket att välja på. Hoppas Ghusse snart ändrar dig, alternativt att du hittar ett eget boende där du själv tar besluten.

2011-12-11 @ 18:40:52
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0