Tillbaka på bloggen igen

Nu så är jag, Puma, tillbaks här igen och nu får jag visst sköta hela bloggen själv(förutom Mattes lilla hjälp). Hoppas ni inte saknat mig för mkt.

Kan säga som så att det känns väldigt tomt här hemma. Matte säger att jag tröstäter då jag inte gillat blötmat innan men nu slukar allt som ges till mig. Ibland ser också Matte hur jag går bort till grannens hck där Sixten brukade gå igenom in dit och kolla om ngn är där, sen vänder jag hemåt igen. Det har varit en jobbig vecka då Matte varit själv hemma(gamlingarna är söderut någonstans), jag har pckat på mkt uppmärksamhet också.
Tur att jag har min underbara sacco-säck att ligga i när jag behöver lite extra tröst.

Vad vi gjorde med Sixten: Jo, han har blivit kremerad och står nu i en fin urna i bokhyllan i väntan på jordsättning. Vi kunde tyvärr inte begrava honom som han var då vi här på ön bara har lite sandjord först och sen stenhårt bergaktigt. Vi vill ju inte att ngt djur ska komma och gräva upp ngt, så detta var bästa sättet.


Här står Sixtens urna så länge tills GHusse kommer hem och kan hjälpa Matte med graven.

Men nu ska vi gå vidare både Matte och jag, redan har tankar på en ny kompis till mig börjat spira. Jag har ju aldrig varit själv, jag växte upp hos flera kompisar och sen hade jag Sixten här, även om vi inte var bästa kamrater. Matte hittade den här texten om oss abessinier:
"Abessiniern passar som sällskap till nästan alla andra katter men föredrar naturligtvis raser som är lite livligare av sig. Abessiniern gillar sällskap och passar bäst tillsammans med en kattkompis." Altså vi har läst att abessinier ofta är "enmans katter" då de ofta tyr sig till en person i hemmet, men kompisar vill de också ha att leka med.
Inte så konstigt att jag och Sixten inte kom varandra så nära, han hade ju liksom gått långt förbi lekåldern när jag kom hit. Så en yngre katt med lek i sig fortfarande passar nog mig bäst. Det svåra är bara att övertala resten i här i hushållet att jag vill ha en kompis.


Min älskade sacco-säck, jag har så tråkigt. Regn ute också, så trist.

Matte har faktiskt redan koll på en katt, ni kan få en lite tjuvtitt på honom.


Detta är Tasseman, en Norsk skogkatt någonting. 6 månader gammal, snart kastrerad.

Matte tycker det är extra bra att han kommer vara kastrerad för då är vi båda det så ingen står över den andre i rang. Sen är det ju självklart jag som är bossen här hemma, så det så.

Tassas snart igen// Puma

Jamentarer
Postat av: Max & Måns

Dumma ö!

Då kan ju inte Sixten bli begraven hemma. :-(

Coolt om du får en kompis Puma, men de när norska kan väl bli jamars stora? Hmm... :-)

Nosbuff

2011-12-02 @ 14:50:17
URL: http://sorpingskatterna.se/
Postat av: Katten Sippo

Skönt att ni är tillbaka igen. Det låter bra att matte letar efter en ny kompis åt dig, för det blir ju lätt lite ensamt hemma ibland.

2011-12-02 @ 16:28:57
URL: http://kattensippo.com
Postat av: Kattson

Visst har vi saknat dig mycket här på bloggen, men vi har full förståelse för att ni behövt samla ihop er. Det låter kul med en kompis. Du är ju fortfarande ung och lekfull så jag förstår att du skulle uppskatta nån att rejsa med.

2011-12-02 @ 16:32:23
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Välkommen tillbaka till bloggen. Förstår att det är tomt efter Sixten. Nosbuff

2011-12-02 @ 16:34:29
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Imma

Vi förstår så väl att det är svårt att "bara gå vidare" när man mist sin kompis... jag saknar fortfarande Conny och tycker att Philemon är alldeles för stökig för min smak, men jag skulle inte vilja vara ensam! Så när nu Conny gav sig av över Regnbågsbron, får jag hålla till godo med den här gummikulan till katt. En rex kanske skulle passa dig? En ung kille då, förstås. Men vi högaktar din matte för att hon väljer en katthemskatt och den där rödingen ser ju fin ut... har läst på Pius' blogg att det är full fart på sådana där luddbollar, så det borde gå bra!



Sänder stora tröstbuffar till dig och matte från oss allihopa, genom Imma, abbemissa.

2011-12-02 @ 19:23:07
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, sån tur att matte letar efter en kompis till dig, det är ju så jamars roligare då, att ha ngn att leka med. Tycker det är jamars trevligt att ni är tillbaka igen, Tassarna upp!

Har saknat er.



Sänder många tassekramar till dig och matte.

Ha en jamars trevlig 2:a Advent



Tass Tass

2011-12-02 @ 20:33:29
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Alice

Klart vi har saknat dig! Vi tror också det blir bra om du får en ny kompis och han var jamarns så söt den lilla röda luddtussen!

nosbuffar

2011-12-03 @ 00:39:00
Postat av: Nea theCat

En sådan söting ni har span på. Det kommer säkert att bli bra men den ny kompis.



Det var en fin urna Sixen fått. Lilla gubben i våra hjärtan.



Nosgos

2011-12-03 @ 15:42:23
URL: http://neathecat.se
Postat av: Katthemmet Kompis

Den där mannen ser riktigt mysig ut. Ser och ser, han ÄR jättemysig. Köp honom! ;-) /Tass

2011-12-03 @ 18:16:26
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Kul att höra av er. Så fint ni har ordnat för Sixten. Förstår att allt känns ovant och konstigt. men vi får väl se om det tassar in någon ny kissemisse hos er... Söt var han, rödtotten. Kurr och burr.

2011-12-03 @ 20:52:13
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: kattmamman

Åh, jag förstår att ni känner att det är tomt utan Sixten, men skönt att ni försöker gå vidare i alla fall sakta men säkert. Sixten vakar över er och jag tror han väntar på er ända fram tills den dagen då det är dags att mötas igen. kram



Jag tror att ni hittat den rätta lekkamraten till dig :)



Kramiz och Tass



Kramiz och Tass

2011-12-04 @ 21:14:48
URL: http://kattmamman.bloggnytt.org/
Postat av: Gunilla och Frasse

Förstår att det har varit tufft för er efter Sixtens bortgång. Vilken tur att du har funnits där så inte matte blev alldeles ensam.

Tasseman ser ju väldigt trevlig ut. Det blir nog kul med en ny kompis, ska du se!

Många kramar och tassklappar

2011-12-06 @ 16:12:28
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/
Postat av: Inkan o Ligan

Välkommen tillbaka !

Förstår att ni alla saknar er kompis.

Tazz&Kram

2011-12-06 @ 22:03:30
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Pelle

Det e tufft att förlora sin vän. Men sånt e livet, det håller på ett tag och sen går man vidare över Regnbågsbron. Det blir nog bra med en kompis. En miniPelle! Ser ut som jag när jag var lite yngre.

2011-12-09 @ 09:32:58
URL: http://pellepressar.wordpress.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0