Busiga Sixten med den kala fläcken

Med den rubriken hade ni allt velat se några coola bilder va. Men tyvärr, Matte hade inte kameran tillgänglig när jag fick glimten i ögat och började busa. Matte är smart och såg snabbt att jag var på bushumör så hon tog fram pappersleksaken i sitt snöre och så lekte vi tassfajt med den. Tyvärr så är min gräns mellan bus och allvar lite väl knapp så helt plötsligt började jag ge mig på Puma och mucka gräl. Ingen lek där ni, så då sa Matte till mig att gå ut och kyla ner mig lite så jag blev lugn igen. Vi får se om jag ger henne någon mer chans att fotografera mig när jag leker för det är svårt ska ni veta. Nu när hösten börjar närma sig har även jag börjat sova inne lite mer men då inne hos gamlingarna och inte ute hos Matte som Puma. Det räcker med en katt där ute.

Är väll lite sur på Matte för den där rubriken. Jag kan väll inte hjälpa att pälsen som växer ut på den kala fläcken lossnar hela tiden. Matte fattar ingenting. Först växer det ut jättefin päls men sen nästa dag när hon klappar mig så lossnar en hel tuss och jag får en kal fläck igen. Så kan jag ju inte ha det, jag blir ju kvarterets skam (fast jag klår såklart upp alla som klagar). Jag vet att jag haft ett sår på stället men det är läkt sen länge. Ngn som har en teori om vad som hände med min päls?

Tass på er/ Sixten med fläcken

Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Bus är skoj men ibland kan det bli lite mycket. Konstigt med fläcken, har matte pratat med någon vettis? Nosbuff

2010-09-17 @ 18:32:40
URL: http://duideco.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0