Striden om fönster platsen

Gammelmatte städade inför ngt hon kallar advent igår, det betydde att snabeldraken härjade inne i stora huset.
Då får man gå ut till Mattes stuga istället, för ute vill man ju inte vara i det väder vi har.
Problemet är att det lätt blir strid om bästa liggplatsen/utkiken som är i fönstret där klätterträdet står. Jag, Sixten vill ligga och gotta mig där ovanför elementet, men även Puma vill ligga på sin plats. Matte försökte flytta mig till ett annat fönster som även det har ett gottigt element under sig, men utsikten där får botten betyg så jag gick direkt. Vem vill sitta och glo rakt in i en snövägg när man kan se så mkt mer från det andra stället.
Iallafall så gick Puma tillslut ner och la sig i sin saccosäck istället och då tog jag chansen.....


Så mysigt med denna underbar utsikt och sen värmen under en såklart.

Men min fina spaning avbröts plötsligt av...


Suckjam, vad håller han nu på med där nere.


åhnej, han såg mig tusan också.


Sixten: Försvinn nu ligger jag här uppe. Puma: Men, men det där är ju mitt klätterträd.


Sixten: "fräs" gå tillbaks till din älskade saccosäck istället. Här ligger jag nu!! Puma: ok, dårå.

Sen tro det eller ej tyckte såklart Matte synd om Puma och tyckte att vi skulle dela på platserna i klösträdet.


Sixten: Vad gör du Matte? Du vet väll att han inte kan ligga still där länge, Puma: kur, kurr


Sixten: Kolla bara nu börjar han redan tetas den lilla skitungen. Puma: hmmm, kanske ska ge honom en tass i huvet.

Det var bara att överge stället och ta en runda i snöyran utanför så att man kunde svalka ner sitt temprament lite.
Nu när snabeldraken äntligen är borta igen ligger jag och sussar sött i Gammelhusses och Gammelmattes säng istället.

Slötass från Sixten!


Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Lite mysigtr är det allt med alla adventsljus. matte kan väl röja en plats till i fönstret? Fina bilder på er! Nosbuff

2010-11-28 @ 15:55:26
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Det såg ju riktigt skönt ut det där klätterträdet. Jag förstår att det kan vara svårt att få ha det för sig själv.

2010-11-28 @ 17:53:33
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Ljuvliga katter i fönstret, både de "riktiga" och kattkrukan. :) Kurr och burr.

2010-11-28 @ 18:13:06
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Max & Måns

Mysigt klätterträd ni har.

Men är det inte konstigt att hussar och mattar alltid ska lägga sig i??

2010-11-29 @ 23:49:10
URL: http://sorpingskatterna.blogg.se/
Postat av: Inkan o Ligan

haha Älskar sista kommentaren

Det är du och Puzzel. ler

2010-11-30 @ 08:03:36
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Frasse

Snabeldraken är ett förfärligt dånande MISSfoster som kan skrämma slag på den modigaste misse!

Sköna klösträd ni har, jag har önskat mig ett i julklapp och matte letar som bäst i datorn efter ett som passar just mig. Mjau, så kul det ska bli att testa det på julafton!

Tassklappar

2010-11-30 @ 16:48:37
URL: http://gunillaofrasse.allas.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0