Jag skäms......

Kolla bara hur jag ser ut!


Jag vet att jag är 11 år, men måst jag se så gammal ut för det. Inte nog med att jag ser så gammal och gaggig ut på bilden ser ni hur min kind ser ut? jag vet inte hur det hände, ena dagen var den helt normal och så nästa så hade den växt till dubbel storlek. Men vet ni vad det värsta är...... Hör och häpna några dagar senare så sprack den skiten och det rann ut en massa geggig illaluktande vätska som Matte kallar "var".

Varför hände detta mig? jag har inte gjort något dummt väll. Och Matte blev ju helt galen när hon såg bulan och trodde jag var jätte dålig men det var jag inte för jag gör min plikt som vanligt, alltså någon måste ju hålla koll på reviret och äta måste man ju då också göra för att hålla energin uppe.
Kan ni tänka er att Matte ringde till sticktanten, men som tur var för mig så hade de ingen tid på några dagar och nu när knölen/bölden spruckit så är min kind normal igen. Oroa er inte kära bloggvänner Matte håller koll på mig så jag inte får några infektioner eller vad det nu heter.

Men de senaste dagarna har inte bara varit dåliga, Gammelmatte köpte strömminsfilleer till mig igen och vad jag älskar det, sen fick vi även hem nyfångad torsk av en annan bekant till gammelmatte. Vilket lyx va? Så vi har haft rejält fisk kalas här i några dagar nu. Alla tyckte ju så synd om mig så de var tvugna att ge mig lite extra.
Men jag vet nog att de även skrattade åt mig när de inte trodde jag hörde, suck, vad får man inte gå igenom ibland. Här är en bild till på den förbenade bölden eller vad det nu var.


Fast den syns inte så jättebra och den ända bilden den syntes ok på den blev suddig(rätt åt matte när hon jagar bölder med kameran, jag gjorde det ju inte lätt för henne då jag avskyr att bli fotograferad)

Nu ska jag ta igen mig och läka ihop.

Vi tassas/Sixten böldfri

Jamentarer
Postat av: Xantippa

Kära hjärtanes vilken hemsk upplevelse. Skönt att bölden sprack av sig själv. Du är en mycket stilig herre!

2010-05-13 @ 17:02:26
Postat av: Imma

Var är otäcka saker... gammelmatte har haft var i sitt finger ända sedan Conny råkade bita henne och de är väldigt allvarliga på sjukhuset och vårdcentralen över det. Så ta tass om dig ordentligt! Att sedan spela lite ömklig och få tycksyndom och extra godis är absolut inget fel... har du tur hinner du få alla dina älsklingsrätter och en massa godis innan veten har tid med din kind!



Tass från Imma, abbemissa.

2010-05-13 @ 17:33:17
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Äsch då, inte ser du gaggig ut heller. Att du har haft böldproblem har ju förstås gjort dig lite hängig, men nu hoppas vi på att det blir bättre. Tur att du har så snälla människor som bjuder på lyxmat för att trösta dig.

2010-05-13 @ 18:01:59
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Jamarns, så otrevligt med en böld som ömmar. Otäckt när den spricker, men då kan varet tömmas ut. Tur att matte håller sina stränga matteögon på såret, så att det inte blir infekterat. Det är bara att jama och ta emot, om nu bölden förde lite fördelar som smaskig fisk med sig. Det förtjänar du verkligen, Sixten! Kurr och burr.

2010-05-13 @ 20:19:04
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Maya

Urk, det där låter läskigt. Hoppas att du läker ihop och blir bra igen. tass

2010-05-13 @ 20:59:21
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Nea

Vet att man inte vill till stickis, men de kan nog vara en bra ide. De kan vara så att du behöver en antibioti-katt-kur trots bölden tömt sig.



Hoppas du blir helt bra snart.



Nospuss

2010-05-14 @ 01:39:39
URL: http://blogg.neathecat.se
Postat av: Chili

Vilken gullig blogg och bra koncept med djurblogg =) Go for it..

2010-05-14 @ 02:49:06
URL: http://tasteofchili.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Jag (Deco) tycker du är stilig. "rodnar". Hoppas att det löser sig med kinder, läskigt tycker vi! Bra att du har fått god fisk, strömming är mums det! Hjälper säkert till så du frisk fort! Nosbuff

2010-05-14 @ 19:25:43
URL: http://duideco.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0