Våra smeknamn

Vi hade tänkt bygga på Gustavs inlägg om namn med att skriva om smeknamn.
Men Nea the cat hann före oss. Men vi kommer såklart att skriva om våra namn iallafall.

Som Nea säger så finns det ju ett talesätt som säger "kärt barn har många namn".
Det händer ju titt som tätt att vi katter blir behandlade som människornas barn och såklart blir kallade "min lilla unge/bäbis" eller nåt sånt.

Våra smeknamn då, kommer med en förklaring också. Matte ger oss namn beroende på hur vi är eller ser ut, precis som många andra Mattar/Hussar kan jag tro.

Sixtens smeknamn:
Fjant - Kallas han för att han är lite feg. Om någon främmande människa går förbi ute på vägen när han sitter och spanar på altanen så kryper han ihop och gör sig så liten som möjligt. Ser lite fjantigt ut.
Latmask - han kan ligga och sova hela dagarna, i diverse ställningar.
Gosen - han kan vara himla kelen ibland, speciellt om matte har varit borta en längre tid.
Busen - när Sixten får sina busryck med mig, Puma, och vi rusar genom hela huset tillsammans eller när han blir galen på en leksak.
M.fl

Pumas smeknamn:
Busungen - för att jag är hyperaktiv och rusar som en vilding varje chans jag får.
Goseplutten - när jag blir jätte kelsjuk och bara slänger mig framför fötterna på matte och vill bli gosad med.
Tufsen - pga några tofsar som sticker fram vid mina bakben så har hon börjat kalla mig så, speciellt inlägg om det kommer dyka upp här på bloggen när hon har bildbevis.
Galningen - när mina busstreck blir lite väl galna.
Pumsen - det vanligaste lite slang på mitt namn bara.
M.fl

Vi kallas ju såklart en massa annat också som: älskling, gosunge, min lilla unge, ponken, m.m m.m.

Det var allt från oss idag.
Slöa tassar/ Puma & Sixten

Jamentarer
Postat av: Pricken Svart Moses Pi

VI VILL VARNA ER FÅKEN ÄR PÅ VÄG. Sänd i väg tvåbeningarna och handla bums. Och så går ni inte ut för ni blåser bort om det vill sig illa så de så. Tre oväder vältrar in med snö och hård vind efter varandra.

2010-02-18 @ 11:07:59
URL: http://katternaibie.dinstudio.se/
Postat av: Sara

Visst är det roligt med smeknamn, man kommer på nya hela tiden. Just nu kallar matte Siri för Bumbi, bara för att hon liknar en bumbibjörn när hon springer :) //Siri, Wildberry och Blueberry

2010-02-18 @ 16:15:29
URL: http://saratingstedt.blogg.se/
Postat av: Dui och Deco

Oj, vad mycket namn..men ni är ju två godingar så vi förstår att det blir så. Nosbuff

2010-02-18 @ 21:10:04
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Fina kissemissar :)Puma ser verkligen ut som en Puma. Har svarat på din kommentar på min blogg.

2010-02-18 @ 21:48:10
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Roliga namn på söta missar! Tänk, allt vad de kan hitta på, våra människor. Men det är ju för att de tycker om oss så mycket. Kurr.

2010-02-19 @ 07:12:35
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0