Kattmoflage träning

Sen Matte tog bort min favorit plats under gottebordet så har jag varit tvungen att hitta ett nytt gömställe för mina smygattaker på Sixten. Tyvärr visade det sig att även Sixten tyckte detta var ett bra ställe.
Var håller vi då till nu?  ........jo, bakom de långa gardinerna i köket såklart.
Det är ett perfekt ställe att ligga och lurpassa på både allehanda fötter och Sixten såklart.
Men Sixten är inte sämre han på att smyg gömma sig där, så ibland har vi jätteroliga lekar bakom gardinen, som låtsas krig om vem som ska stå där bakom. Här kommer då lite tips på kamoflering, ha i åtanke att tassar och svans egentligen inte ska synas, men vi tränar ännu. Vår vän Katten Sippo har säkert stenkoll på detta med kattmoflering då han är en fullt utbildad commandokatt.


Hade tänkt att min fina färg skulle smälta in med golvet, men Matte påstår att hon ser mig.


Ibland kommer Sixten och vill gömma sig med, då blir det lite krig.


Han påstår att hans tassar ska synas, det är enligt honom en förlängning av gardinen.

Jag tycker såklart att jag lyckas bäst med gömmandet, jag är ju ett riktigt proffs jämfört med Sixten
*ouch, aj, aj* "jag tar tillbaks det Sixten förlåt, sluta slå mig, du är bäst då"

Sixten vill även visa ett annat kattmoflage tips som bara funkar för svart/vita katter som han.

"Jag tycker ju man ser honom jättebra, men säg inte det högt man vet aldrig hur Sixten tar det"

Nästa gång kommer snöbilderna. Tills dess får ni gärna träna på ert egna kattmoflage.

Tass till nästa gång/ Puma ( Sixten sover igen, tack och lov)

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Ni var verkligen jättebra på det här med kattmoflering! imponerade Tänk att ni hittat flera bra ställen att gömma er på så att ni smälter in. Kurr och burr.

2010-02-08 @ 07:36:29
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Fankattiskt kattmoflage. Om ni inte hade sagt något så skulle jag ha trott att tassarna var en helt naturlig del av gardinerna. Själv brukar jag gömma mig bakom plastblommorna i fönstret.

tass

2010-02-08 @ 07:48:07
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Maya

jag är verkligen imponerad av era kattmofleringar, nästan så jag inte så er. Själv har jag lite svårt att kattmoflera mej (om jag inte går ut i allt det vita vill jama...) och det har jag absolut inte lust med tass

2010-02-08 @ 21:00:23
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Fjutten

Så himla skojsigt, vi har väldigt lika intressen. Gardiner är bland det roligaste som finns! Har ni också pälsklädda gardiner? Hög svansföring idag!Ingen bokföring! :)

2010-02-10 @ 10:59:19
URL: http://villefjutt-fjutt.blogspot.com/
Postat av: pip o murre

åh vilka mysiga kissar ni är!

jättefina kort.

träna på...

/tass

2010-02-10 @ 11:47:38
URL: http://www.myskatterna.blogspot.com
Postat av: Tina

Jag tyckte allt ni var ena riktiga hejare på kamouflage!



Nu har jag bytt bloggadress. I've got catnip har blivit Skatternas blogg. Kom och hälsa på vetja :)

2010-02-10 @ 21:36:03
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Pricken Svart Moses Pi

Husse har så dålig syn det behövs knappast någon kamouflage alls här hemma. Han borde ha vit käpp när han kör bil "funderar" Ett tag hade hussefar ett par luddiga svarta tofflor som han pratade med väldigt ofta. Ja husse tyckte det var en katt. Värst var när han trodde Pi kisse var tofflorna "suckar tungt". Det där med fötter på gardin var fiffigt "fnissar". Vi har nu vidarebefordrat det där med avståndsmojängen till husse som genast börja studera Biltema. Tack för uppmärksamheten Puma.

Förresten höll husse på att bli pumamat i Kalifornien men det kan vi skriva om en annan gång.

2010-02-11 @ 19:08:28
URL: http://katternaibie.dinstudio.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0