Besök hos sticktanten

I tisdags var vi på besök hos vår favvo veterinär, tyvärr hade hon ej tid att säga mer än hej till oss sen fick en annan tjej kallad assistent/sticktant ta hand om oss.

Varför var vi där då undrar ni kanske. Jam, när sticktanten nämns så brukar det vara vaccineringen av oss katter som sker vartannat år som måste göras.
Men Matte såg till att de kollade Sixten´s tänder också då han som 10-åring inte har den bästa kvaliten på dem längre. Assistenten sa att Sixten hade lite tandsten men annars såg det bra ut, men om tandstenen blir värre så får Matte skaffa en tid så de tar bort den och då sa dom att man även kunde göra en senior koll samtidigt där man tog ett blodprov för att kolla diverse värden t ex njurarna kan ju ta stryk ju äldre katt man är.

Jag, Puma, då tror ni jag var fullt frisk......
Tyvärr var det ej så för när Matte skulle lyfta mig på morgonen så skrek jag i högan sky. Matte som själv har gått djurvård gjorde en liten koll men kunde inte hitta ngt sår eller svullnad på mig. Men hon såg att jag hade ngt slem skit i ögat så det fick hon torka bort så jag slapp kisa med ögat.
När vi var hos stucktanten gjorde de ännu en koll av mig men hittade inget de heller, men Matte ombads hålla koll på mig så att inga bölder/svullnader uppstår av att jag kanske har fått något bett i en kattfajt som inte syns på mig just nu.

Senaste jag fick veta så tror Matte att hon hittat ngt, jag morrar till när hon rör ett speciellt ställe så nu ska hon hålla koll där så det inte blir någon svullnad.

Annars är allt bra med oss och vad vi läst så är äntligen Snuffe på bättringsvägen och hemma igen.

Tass//Puma

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Det är läskigt när man har ont! Tur att matte håller koll på dig så att det inte blir värre. Det börjar nog dra ihop sig för den där årliga sprutan här med snart, har vi förstått. Kurr och burr.

2010-08-19 @ 16:24:39
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Nämen vad är det du har råkat ut för då? Det låter ju inget vidare när man morrar åt sin människa så där. orolig

2010-08-19 @ 16:25:29
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Katten Sippo

Hallåj! De' e' Snuffe här. vinkar Sippo glömmade att hälsa från mej, så nu jör ja' de'. Håppas du inte e' sjuk.

2010-08-19 @ 16:26:37
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Det är bra med vettisarna ändå! Även om det är jobbigt med stick och sådär så kan de ju faktiskt hjälpa en. Hoppas att det inte är någon fara med dig men det låter inte så bra att det gör ont när matte rör dig. Nosbuff

2010-08-22 @ 19:39:16
URL: http://duideco.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0