Sovkorg ala Sofia

För ett tag sedan så fick Matte hem de 2 bäddar hon beställt från Sofia som syr dessa. Hela förtjänsten på dessa går till Katthemmet kompis och deras återuppbyggnad. Ni kan läsa mer om dem här och se några exemplar.

Matte beställde som sagt 2 stycken, men inte som ni tror en till oss var. Hon vet att Sixten inte tycker om att ligga i bäddar utan han vill hellre ligga i en människosäng eller sitt hus. Egentligen hade Matte tänkt ge bort den ena till några kattvänner men när hon ställde fram dem på golvet så jag, Puma, fick nosa på dem så visste jag inte vilken jag ville ha. De stod tätt intill varandra på golvet och jag hoppade mellan den ena och den andra, var alltså helt i valet och kvalet. Till sist gjorde matte så att hon ställde den ena ut hos sig och den andra inne hos gamlingarna så jag har en på varje plats. Men hon säger att om jag tröttnar på någon så ger hon bort den, de får inte bara stå oanvända och ta plats.

Här är lite bilder på den ena som hon bestämt att jag skulle ha, den är mörkblå utanpå och ljusblå inuti. Den andra som hon tänkt ge bort är svart utanpå och grå/vit mönstrad inuti( tyvärr har Matte ej tagit någon bild på den än.


Här ser ni hur den ser ut, ställde mig i den för att ni verkligen skulle se den bra.


Den är riktigt mysig att sova i, och jag föredrar att ha kanten uppvikt så det blir lite mer djup i den.
Här har Matte fällt ner kanten lite för att få med mig bättre på bild.


Man få ta det lite försiktigt med krumbuktningar i den, för den följer ens former väldigt mkt.
Här kantrar jag snart.


Såklart så stod det en leksak och lockade till lite lek just bredvid, får ju se till att fixa lite bra foto tillfällen åt Matte ibland.

Om ni tycker denna bädd ser urskön ut och kanske samtidigt vill skänka en slant till Katthemmet Kompis så ta kontakt med Sofia ni också(se länk högre upp i detta inlägg). Hon har en uppsjö av färger att välja mellan, Matte tyckte det var ett svårt val men hon lyckades väldigt bra för jag älskar den blå, min päls syns bra i den också.

Nä, nu ska jag lägga mig tillrätta i min bädd igen. Vi tassas snart igen. //Puma

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Jättesnygg bädd, och precis lagom stor att kura ihop sig i! Vi har också beställt ett par sådana bäddar, och kan verkligen rekommendera dem. Håller verkligen med, den blå färgen passar ju jättebra till din päls. Kurr och burr.

2010-04-20 @ 13:16:13
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Den bädden såg jättemysig ut. Det är ju rätt bra att den följer kroppen ordentligt. Då slipper du gå ur bädden för att nå dina leksaker.

2010-04-20 @ 18:21:03
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

SÅÅÅ fin! Förstår att du vill ha båda! Nosbuff

2010-04-21 @ 21:13:09
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Sophia och katterma

Åh vad fin den var. Jag har tänkt att köpa en sån jag också. Men det skulle förmodligen vara bort kastade pengar, mina katters favorit sovplats är datorväskan!



Kika gärna in på våran blogg och säg vad ni tycker om våran nya test-design. Tass!

2010-04-22 @ 13:05:31
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Maya

Vilken snygg sovkorg! Den måste du ha många skönhetsdrömmar i. tass

2010-04-22 @ 20:34:01
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Nea

Jättefin korg! Du passar kanon i den Puma. Gillar Sixten sin lika mycket?



Nosbuffar

2010-04-23 @ 00:46:43
URL: http://blogg.neathecat.se

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0