Skitinlägg

Fö någon dag sen när Jag, Sixten, kom in upptäckte Matte att jag fått skit på mig. Det luktade ju såklart inte så gott och om det hade hunnit torka in i min päls så hade det varit omöjligt för mig att få bort det. Matte tror inte att det var min egen skit jag fått på mig för det satt på sidan av bakbenet och inte där bak där det brukar när man gjort dålig låda.

Vi vet ej vad som hänt men matte fick ta och tvätta(duscha) mig lite snabbt så det inte han stelna och kleta ihop pälsen för mig.

Bara så ni vet så avskyr jag vatten, går inte ens i närheten av Matte när hon diskar för jag vet att det finns vatten där då som kan skvätta på mig. Därför så var jag inte speciellt jamglad över duschningen även om hon bara tog och blötte ner mig på det nödvändigaste stället, alltså där jag var skitig. Hon fick stänga in mig och sog i duschkabinen och tvätta av mig lite snabbt medan jag klängde på dörren och högljutt jamande protesterade mot vattnet jag fick på mig. Efter duschen så torkade Matte av mig med en handduk och DET var mkt skönare, jag tillochmed spann mot slutet så skönt var det faktiskt.

Jag var såklart fortfarande sur för att hon hällt vatten på mig så jag gick och gömmde mig i tunneln för att rätta till pälsen som blev rufsig när hon torkade. Människor har verkligen ingen koll på hur en katts päls måste ligga, allt måste man visst göra själv. Men jag fick iallafall en hel handfull dentabits av Matte för att jag varit så snäll när hon tvättade och torkade mig, jag kunde ju lika gärna ha blivit förbannad och klöst sönder henne om jag velat.


Jag är fortfarande sur på dig så jag kommer inte ut härifrån

Efter ordentlig kammning och tillrättaläggning av pälsen så var jag helt slut och tog mig en tupplur framför Matte, så jag kunde hålla ett öga på henne så hon inte fick några fler vatten ideer.


Jag är helt slut nu!

God natt/Sixten

Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Vad läskigt med vatten! Brr! Klokt att matte att inte blöta ner HELA dig i alla fall. Pälsvård kräver ju som alla katter vet både tid och finess! Måste säga att det är väldigt fina bilder på dig även om du är sur. Tasskramar

2009-11-03 @ 19:33:39
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Wikki

Ja det blir ju NÖÖÖÖÖÖDvändigt att bada ibland. Som min kompis Mjurre som badar i snitt vart 4½ år. Men en frisk kisse håller sig ju ren själv och ett av Mjurres bad kom ju av samma skäl som ditt. En annan katt hade blivit så skrämd av hans väldiga uppenbarelse att den gjort så det flugit åt alla håll.

Själv blir jag - under morr - badad ibland pga min långpäls tjorvar ihop sej alldeles förfärligt annars. Matte hotar just nu med nån ny sorts schampoo som ska va så bra för långpälsar. Suck. Tur att man inte är utställningskatt och ska pudras och sprayas också!?

TassKram Wikki

2009-11-07 @ 10:55:39
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0