Sixten rapporterar 2

Nu när Puma tagit sig en tupplur så får jag väll ta chansen att skriva lite.
Till skillnad från katten Sippo som gör ganska ingående nosologiska undersökningar så har jag efter 10 år som utekatt bestämt mig för att ta det lite lugnt. Jag börjar dagen med att kolla runt lite från min utkikspost vid kanten på mattes tomt

                                                         

Sen när jag kollat runt ordentligt så går jag och sover bort halva dagen, beroende på årstid så är sovplatserna olika. På vintern och höst ligger jag i grannens poolkant jämte friggoliten och presseningen men om sommrarna så tar grannen bort det och då får jag nöja mig med skuggan under deras friggebod. Nej, jag sover inte hemma( vem kan sova med en rusande galen Puma i närheten hela tiden)

Så dagen avslutas ofta i öppningen till grannens tomt. Matte brukar ofta fråga sig vems katt jag är egentligen för jag spenderar den mesta av min tid hos grannen. Men mitt hem är där min mat är, så nu vet du det matte.

Här avslutas dagen:

                                                         


Nu går jag nog över till grannen igen, behöver nog lite mer skönhetssömn.
Katt natt//Sixten

Jamentarer
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Vi tar gärna emot prylar till katthemmet. Det går alltid åt! /Tass

2009-05-23 @ 21:15:17
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Vilken lyckans katt du är som kan ta det lugnt. Så fort jag försöker sova lite så somnar husse, och det kan jag ju inte tillåta, så då jamar jag upp honom ur soffan för en promenad. Du är väldigt vis som jamar att ditt hem är där maten finns. Klart godkänd filosofi.

2009-05-24 @ 21:13:18
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Hm, råkade visst tappa bort inlägget som jag tassat till dig. mutter Nåjam, jag sa att du har det bra som kan ta det lugnt. Själv har jag fullt sjå med både ungkatt och husse. tass

2009-05-24 @ 21:14:41
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Wikki

Tack Puma och Sixten! Jo jag har varit inne på CatStuff men det var superlänge sedan, jag hade glömt bort sidan. Det har ju tillkommit massor av nya läckra saker! Toppen! samlar på mig bra att ha saker

TassKram Wikki

2009-05-26 @ 19:48:48
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0