De bästa skuggplatserna enligt Pumansk tro

Nu har jag äntligen kickat igång både dator och människo internet. Borde finnas ett katternet som är till för oss och alltid funkar. Men nu kommer det ni väntat på: Pumas 5 bästa skuggplatser.

Vi börjar med nr 1: Mitt på grannens tomt i en oas av växter och skugga ligger jag och spanar ut på människor och brummisar. Ibland kommer Sixten och gör mig sällskap.


På plats nr 2: Grannen högg ner en jättelik gran förra veckan och det blev en massa grangrenar att rensa bort, det tog tid och jag tog chansen att testa dem som skuggplats. Det var perfekt, så länge man inte gick för nära för granar har taggar kallade barr. Nu är de borta men jag njöt av skuggan de gav så länge den fanns.


Skuggplats nr 3: Är vid gammelhusses ny planterade häck. Har fått höra att denna variant är en thuja "smaragd" inte en brun tråkig Brabant som alla grannar har. Ni vet ju att det bara ska vara det bästa åt oss katter. Här kan man sticka ut huvudet mot vägen och på säker plats utföra nosologiska undersökningar på alla som går förbi.


Plats nr 4: Endast vid speciella tillfällen då människorna glömt lägga undan dessa dynor, kan man ligga här i skuggan. Oftast finns denna plats endast tillgänglig fram mot kvällen. Men det är ju också den mjukaste platsen, att få ligga på dynor istället för gräs eller jord.


Sist och minst på plats nr 5: Den här platsen är kanske inte den bästa skuggisen men den är väldigt bra när man tröttnar på att bli jagad av blixtlådan hela dagen. Men det är mer staketet som ger skugga än själva krukan som är bonusen.


Hoppas ni har fått lite bra tips nu på skugg platser i den olidliga sommarvärme som människorna vill ha.
Den Pumanska tron är öppen för alla sökare av den högre livskvaliten vi katter vill ha.

Kattbugning och tass tass tills näsa gång//Puma

Jamentarer
Postat av: Daniel

Nu har jag kommit igång med min blogg, då kan jag snart börja meka med din :)

2009-06-08 @ 21:34:06
URL: http://daeny.blogg.se/
Postat av: Katten Sippo

Jättebra råd & tips på gömställen. Din plats vid häcken verkar vara kanonbra. Tänk så skönt att kunna utföra nosologiska undersökningar utan att bli störd. avundsjuk

2009-06-09 @ 08:33:51
URL: http://katten-sippo.blogspot.com
Postat av: Sture

Jättebra platser du hittat. Kan du inte be människorna glömma de där dynorna framme lite mera.

Tass

/Sture

2009-06-22 @ 13:48:42
URL: http://sturegrabben.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0