Sixten rapporterar

Jag ser att Puma håller ställningarna på bloggen här, men tänkte ni kanske ville se vad jag gör nuförtiden. Därför har jag nu kommit in till matte för att ta en tupplur och skriva här. Idag var det lite kyligt för att sova ute.

Som ni nog vet så är jag ute mest hela tiden, matte får in mig när det vankas mat och när jag inte känner för att sova ute.
Igår var både Puma och jag ute hela dagen, han stojade omkring som vilding som vanligt.

Med våren så kommer ju vårkänslorna och det kan väll göra mig lite busgalen ibland. Så igår när matte sprang runt och busade med Puma så ville jag inte bara st bredvid och se på, istället slängde jag mig in i leken och nabbade tag i leksaken framför nosen på Puma. Han blev såklart sur och sprang sin väg, fjant.

Här ser ni mig i action: Snabb fångst!
Jag har den
Sen håller man kvar bytet.
Ja, jag kan leka ibland

Helt plötsligt hörde jag ett prassel i ödeträdgården som ligger bakom mattes och såklart tillhör mitt revir.
Det var Puma som såklart hittat det mest prassliga ställe att springa runt på, han har absolut inte lärt sig smyga som en katt än. Bevis på det har man varje morgon då han rusar ut och skrämmer slag på alla smarriga fåglar som samlas vid husses fågelbord.

Såhär ser det ut när en katt som jag, med lång smygerfarenhet smyger fram:

När man väl hittat en bra utkikspunkt så ska man krypa ihop så här och vänta på rätt tillfälle:

Just här har jag full koll på prassel-Pumas eskapader.

Nä, nu måste jag ut igen. Naturen med alla möss, fåglar och kryp kallar på mig.

Tass tills nästa gång vi hörs/ Sixten

Jamentarer
Postat av: Katten Sippo

Hm, jag har också fått lite vårkänslor, eller vad det kallas. I dag körde jag intervall träning med husse. Jag sprintade alltså mellan träden och klättrade. Ett tag var jag orolig att husse skulle falla ihop. Du verkar ju ha det lyxigt utan sele och tvåbening. Du måste ju vara världens smygarkatt då. avis

2009-04-19 @ 19:15:32
URL: http://katten-sippo.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0