Vi är online igen....

Som ni vet har vi haft problem med vårt internet till och från, till sist funkade det inte alls ute hos Matte så hon fick gå in till Ghusses dator istället och där har hon inga bilder så inget bloggande där precis.
Men nu har vi fixat vår eget nät, vi har faktiskt även fått 4G, som Matte påstår ska vara ngt extra. Mjajam, så längde det funkar så.
Uppdatering om mig är att jag är ute mest hela tiden, får mina gosryck ibland.
Fick faktiskt ett sånt idag då jag kom in och la mig tillrätta i hennes knä, men då har hon mage att bara lyfta dän mig och påstå att hon har mkt att göra. Vadå mkt? Hon ska sitta still när jag vill ligga knä ju :( jajam, fick gå in och ockupera Gmattes knä istället, lika bra det.
Matte håller faktiskt på med ngt konstigt hon kallar packning, och så jamar hon om flytt, kattkompisar. Jam jag vet inte vad hon dillrar om. Vet ni vad!! Alla mina bäddar har helt mystiskt försvunnit ner i en säck och en massa av Mattes grejer också. Jag håller hårt i mitt älskade klösträd så inte det går samma väg till mötes.
Förstår inte vad hon håller på med egentligen??
Gmatte och Ghusse är inte bättre. Den ena släpar hem en massa kartonger som Matte sen tar ut till sig och den andra håller på att dåna och slippa med ngn träsoffa eller så är han uppe på vinden och stånkar och stönar.
Suckjam, det enda vettiga Matte gjort senaste tiden är faktiskt att hon idag ringde vår veterinär och frågade om mitt allergitest jag gjorde( då de rakade av en stor tuss päls på halsen som inte växt ut än)
Nu vet de vad som orsakar min andfåddhet: Jag är kvalster allergiker, ni vet de där små sakerna som även människor kan vara känsliga mot. Detta betyder att Matte måste se till att det städas ordentligt och ofta inne, speciellt mina bäddar måste fixas så inte en massa damm och så samlas i dem. Inga dammråttor här inte med andra ord!!
Det var en "liten" uppdatering från oss, ses snart igen hoppas jag.
Tass, Tass//Puma

Jamentarer
Postat av: Kjelle Bus

Låter spinnande med en massa KATTonger !

Hade ingen aning om att katter också kunde ha Kvalster allergi ?!

Bra att få reda på vad det var , så man kan göra nånting åt det :)

2012-08-15 @ 23:52:57
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Agneta

Hej Puma! Så skönt att det "bara" är kvalsterallergi som gör dig andfådd och inget fel på hjärta eller lungor. Matte får lite mer jobb med att städa förstås, men du slipper medicin, och framför allt slipper ni vara oroliga!

Tasskramar från oss 5 och vår matte.

2012-08-16 @ 09:11:51
Postat av: Imma

Å, så spinnande med flytt - du vet ju hur bra Sippo och Tindra fick det i nya reviret, så du behöver inte vara orolig! Tror tvärtom att ditt revir blir större på nya stället... och klösträdet får du med dig, tro inte annat. Lycka till!



Skönt att du har fått din diagnos nu också, så att din matte vet hur hon skall hålla dig frisk. Allergi är jobbigt, förstås, men om bara personalen sköter städningen ordentligt kommer du säkert att må bra.



Tass från Imma, abbemissa.

2012-08-16 @ 16:12:06
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com
Postat av: Alice

Oj vad spinnande med flytt, då kommer du få tassarna fulla ett tag framöver! Vi flyttade för 1.5 år sen och det var jamarspinnande. Hoppas ni också får det bra på nya stället!

nosbuffar

2012-08-16 @ 20:33:49
Postat av: Inkan och Ligan

Hoppas du kommer må bättre nu snart. :-) Tazz&Kram

2012-08-18 @ 12:15:46
URL: http://inkanochligan.se

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0