Ny bädd och inkräktar besök

Tror vi kör en Max och Måns:are och har veckorapportering. Händer inte så mkt mer här än det.

Denna veckan har Matte skaffat ännu en bädd till mig, trots att hon äntligen kommit på att jag gillar bäddar man kan krypa in i som t ex min igloo så har hon köpt en puff. Men denna puff gillade jag skarpt, för den är en saccosäck i miniformat och prasslar så härligt när man ligger i den. Har redan invigt den och den används flitigt kan jag jama.


Min egna puff-saccosäck, myyyyys!


Fast Mattes säng är skön den också, zzznark.

Sen har herr inkräktare "Röda faran" varit på besök igen, och denna gång såg han ännu värre ut så nu kommer Matte sätta upp efterlysnings lappar här för att se om ngn äger honom. Om ingen hör av sig så kommer vi försöka fånga in honom, men tyvärr syns han inte här så ofta. Vi misstänker att han är okastrerad och går långa vägar.
Det ser ut som om ngn klippt hans päls, inte rakat som veterinärer gör. Sen är hans nos dubbelt så bred antagligen en infektion av rivsåret han har där, det gör att han har lite svårt att andas och fnyser till lite konstigt ibland. Här får ni se ny tagen bild, inte lätt att fotografera lättretlig katt kan vi jama. Han gjorde utfall ett par gånger och fräste till då och då, men Matte klappade honom lite på huvudet ändå.


Här ser ni "klippningen" tror vi att det är iallafall. Vet inte hur det ser ut om katten själv tappar pälsen, ngn som vet?

Att ta en närbild av nosen var inte så smart, det blev konst istället. Precis vid ögonblicket när bilden togs slog han till så Matte fick rivsår på hakan och handen, men inte mer som tur var. Kolla vilket konstverk....


Kan ni se nosen och ögat....

Det var allt denna gång.

Tass,Tass//Puma

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Aj, aj säger matte i sympati med din mattes rispor. Fast bilden blev verkligen konstnärlig! Snällt av matte att engagera sig för Röda faran. Det låter otäckt med den såriga nosen som han har.



Mysig bädd du har fått. Den ser verkligen skön ut. Kurr och burr.

2012-05-01 @ 07:38:01
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Härlig bädd

Stor Kram och Massor av Tazz :-)

2012-05-01 @ 21:16:36
URL: http://inkanochligan.se/
Postat av: Gumman

Hoppas ni fångar in katten för han har det inte bra. Kanske känner en veterinär igen den? Det ser inte veterinärmässigt gjort ut men den där katten behöver hjälp.

Vilken läcker säck, en sån vill jag ha.

maaaatte, kom hit

2012-05-07 @ 10:11:43
URL: http://gummans.wordpress.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0