Matte på utställning 3-4/7 och en Wikki look-a-like

Som ni nog vet ni som läser Wikkis blogg så var Matte på katt utställning i Kalmar den 3-4/7 och inte förrän nu en hel månad senare kommer hon på att hon har bilder som hon vill visa på bloggen därifrån.
Matte tog en hel drös med bilder några har Wikki redan visat på sin blogg så här kommer 2 st av Mattes favvo bilder. På Kattutställningen träffade Matte både Maritha från Katthemmet kompis och Nalle som säljer diverse prylar som t ex Wikki testade kattbäddar. Även vi var med på ett hörn iallafall som bild på Mattes t-shirt.

Det var faktiskt Nalle som hittade 2 st Wikki look-a likes men tyvärr blev bilden suddig på en av dem så ni får nöja er med en. Inte lika stilig som Wikki tycker vi såklart.

Kolla en svart/vit wikki perser, tillhör nog som tröjan säger Quinoa´s perser gäng.


Som ni även vet ni som läser vår blogg så är Puma delvis Abessinier, han mamma är en äkta blå tonad aby, men Puma är viltfärgad. Här ska ni få se en äkta viltfärgad abessinier, ett riktigt stiligt exemplar.

Tyvärr glömde Matte notera namnet och ägaren, hon var visst med i Calmare kattklubb och hjälpte till en hel del på utställningen så man såg henne nästan aldrig vid buren.

På tal om Abessinier så såg Matte att Stockholms katthem hade två riktigt stiliga misar av denna ras. De heter Tussilago och Tisteltå och är födda ca år 2005. Deras ägare hade av ngn anledning lämnat in dem för avlivning men som tur är räddades de undan ett öde som ingen fullt frisk katt ska behöva gå igenom. Vi hoppas verkligen att dessa 2 katter snart får ett hem där de är lika älskade som jag, Puma, är.

Tass/Puma

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Visst var missen lite lik Wikki! Vi förstår inte heller hur man kan lämna in friska katter för avlivning. Hoppas de kan få en ny chans att få egna, snälla människor via katthemmet. Kurr och burr.

Ps. Fina bilder, som alltid!

2010-08-06 @ 00:04:51
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Wikki Bloggkatten

Åh tack det känns hedrande att jag blir look-alikad med en så superfin perser som Quinoa's Black'n'White Deliza - här kan ni se en trio fina Quinoa's: http://www.quinoas.com/kastrat.html

och jag hittade många bicolourpersers där... spinner

TassKram Wikki

2010-08-10 @ 20:56:33
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Hampus

Jag kan säga er att ni inte borde döma innan ni vet all fakta! Tisteltå och Tussilago var älskad av mig och min mamma. Vi har älskat dom med hela våra hjärtan och gett dom all vår kärlek. Men på sista tiden så mådde dom inte så bra pga att min mamma fött min lillebror och han fått uppmärksamhet istället för dom. Sen var jag också väldigt allergisk. Men det är inte så att vi lämnat bort dom för avlusning utan anledning. Nej det var så att Tisteltå, och även Tussilago, kräktes onormalt mycket och vi försökte med det mesta ska ni veta! Men som tur var så var djurkliniken väldigt schyssta och behöll katterna så att dom kunde få ett nytt hem. Vi lämnade våra katter med stor sorg och saknar dem än idag!! Jag förstår inte hur ni kan leka tuffa och verka som om ni bryr er bakom någon jävla dataskärm?! Stackars människor säger jag bara.. Människor som.. Äh jag pallar alvarligt inte. Tycker ni ska tänka om nästa gång ni ska leka djurvänlig elr vad man nu ska kalla det. Hejdå och jag saknar mina katter än idag.

/Hampus 15 år

2012-01-17 @ 23:28:44
Postat av: Hampus

Det ska stå avlivning.

2012-01-17 @ 23:31:56

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0