Extra uppdatering: Ullviva

Hej alla Matte här som vill säga en sak.....
 
He****es, j*vla, skit m.m m.m..... så nu har jag avreagerat mig ;)

Beskedet om Ullviva var som jag misstänkte(har läst på nätet) Calissi-viruset(kronisk kattsnuva, ej smittsam).
Så hur det blir med utställning nu vet jag ej, Suck!!!! Vår veterinär skulle kolla upp det åt mig, om det inte smittar alls kanske jag kan med intyg men vet inte om jag vill chansa.

Veterinär kunde inte säga hur länge hon haft viruset innan det bröt ut. Jag hoppas verkligen att ingen annan av uppfödarens katter fått detta skit :(
 
Och för er som undrar: Ja, hon var fullt vaccinerad. Så detta var ren otur för precis som för oss så finns det många olika virus. Suck, suck, suck!!!
 
Hon får leva med detta hela livet antagligen. Jag håller hennes tandköttsinflammation i schack just nu med ionosil i driksvattnet(tips från vår gamla veterinär).
 
Även Båtsman har ju något problem med sin andning men där misstänker vi någon typ av allergi då problemen mest visar sig på kvällarna. Men någon månad då jag har bättre ekonomi så ska jag göra en ordentlig koll av honom också men för tillfället så får han av Pumas allergimedicin när symptomen(svår andning) visar sig.
 
Det var allt nu, veckouppdatering kommer på söndag igen.
 
Vink, vink/ Matte

Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Så trist. Stackars Ullviva. Kan du inte ansöka om pengar från Snuffefonden så du kan koll Båtsman också? Nosbuffar

Svar: Dui & Deco: Jag har en buffert att ta av om jag måste, men känner att det inte är så akut med Båtsman då vi misstänker allergi hos honom med och Pumas medicin lättar symptomen tack och lov.
Emerentia

2013-02-14 @ 19:36:16
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Kjelle Bus

FY JAAAM så trist :(

Svar: Ja, hade ju sett framemot att ställa ut mer t ex nu i Kristianstad och få träffa dig och din Matte. Första domaren som såg henne gav ju henne Ex 1 trots att jag sabbat prepareringen lite, han ville verkligen välja henne som bästa det såg man :(
Emerentia

2013-02-14 @ 22:12:14
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Brittmari

Hej....tråkigt att läsa om Ullviva.

Var köper du Ionosil och vad kostar det?
Hur är doseringen?


Svar: Brittmari: Jag köpte Ionosil hos Bodystore(fick tips av en släkting och kupong med fri frakt). Min gamla veterinär hade också på sin klinik men lite långt att åka nu tyvärr. Man har i 2 tsk/liter, har ju drinkwell 360 vattenfontän så de har alltid bra vatten att dricka.
Emerentia

2013-02-23 @ 21:08:50

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0