Örebro helgen del 3: Besök hos Max och Måns

Jaha, nu har vi kommit till de två sista dagarna. Den andra utställningsdagen, söndagen och hemresan, måndagen. Det var mkt mindre av både katter och folk på söndagen. Fast det kanske inte var så konstig då det var ngt som kallas vasaloppet den dagen, det brukar 2-beningarna sitta och kolla på framför sin dumburk.

Matte tog itu med sitt shoppande nu sista dagen, där hittade hon en leksak som vi kommer blogga om längre fram.
Vi kan redan nu säga att det var en riktig hit. Både Sörens matte och Wikkis matte skaffade likadana då Sören agerat testkatt med riktigt bra resultat(Han var vaken en hel halvtimme minst, det ni!!!) Även Lurrvar fick en sådan leksak av min Matte då hon tyckte han behövde ngt annat än kattsvansar att jaga. Men mer om det i ett annat inlägg!!

Nu till en kattastrof. Matte fick hänga med Wikkis matte och Husse hem och träffa Wikki, min idol. Tindra tittade också fram lite snabbt innan hon gick igen.
Men kan ni tänka er att hon inte tog ett enda kort på henne, fy skäms Matte. Hon påstod att det redan finns så vackra kort att beskåda på Wikkis blogg och att Wikki just vid detta besök var väldigt busig och yrde runt hela tiden.

Jaja, söndagen avslutades iallafall med pizza på ett ställe som Wikkis 2-beningar visst var stammisar på. Sen sova gott innan hemresan.

Hemresan nu då: Jo, Sören låg i Mattes famn hela vägen tillbaks också. Vet ju att det är skönt att ligga där men lite avundssjuk blir jag allt.

Nu till det stora ämnet och rubriken: Besöket hos Max & Måns med deras Husse som Matte och Sören med co gjorde på hemvägen. Först och främs måste jag jama att de verkligen bor underbart, vad jag hört Matte säga.
Sen betedde sig ju Sören som vanligt med att morra, ngt Måns inte var så glad över men Max sa faktiskt ifrån lite så nu vet vi vem som är tuffast där(sorry Måns).

Nog med text nu till bilderna: Svart/vita katter är ju Mattes specialitet sen Sixtens tid så här var hon i himmelriket, haha. För att inga missförstånd ska ske så kommer vi skriva vem som är på fotot.


Sören: Härlig uteplats, här kan jag trivas.


Sören: Det finns så mkt att beskåda här....drömmer sig bort


Måns: Men vem tusan är det där som morrar och har sig sådant....


Sören tv och Måns th. Måns: Men hallå där vem är du, nos hälsning. Sören: morr, morr...


Max: Men vem är du som vågar morra så åt min brorsa "hytter med tassen"


Sören: va, skrämde jag honom?? haha, vilken fegis. jag är nya bossen här!!!


Max: vad är det du säger, kom hit och säg det igen om du vågar "jam,jam"


Max: Det är jag som är herre på täppan här, så det så!!!


Måns: ja, bara säg till honom brorsan. Jag smiter ut så snart jag har fri väg mellan 2-beningarna så sköter du resten,ok.


Max: suckjam, alltid får man sköta allting själv.


Måns: phu, äntligen ute!! Inga 2-beningar och inga morrisar. Sören: Men vad nu då, smitare kom hit!!


Sören: vadå inte min soffa "ser frågande ut" jag som gjort mig så hemmastadd här.


Sören: jaså, ska vi åka igen. Men det är ju så skönt här "myser i brisen"


Sören: åh, kolla där ute Husse. Stora fjäderfän, vill ha!!!


Svanar på stora vattnet!!

Tror max och Måns blev ganska nöjda när inkräktaren åkte, när vi gav oss av var Max ute och Måns låg och slumrade i husses säng där matte fick klappa honom lite innan de gav sig av.

Tass,Tass//Reportern Puma

ps: ser ni hittekattsbandet som Sören bär på sin sele, snyggt va. ds

Jamentarer
Postat av: Dui och Deco

Matte verkar ha haft det jättebra, så mycket fina bilder. Gissar att hon längtade hem till dig ändå:nosbuff

2012-03-11 @ 18:31:22
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Max & Måns

fniss

Jamars vad bra skrivet.

Måns förlåter dig, han är bättre på att nosbuffas än att slåss!

Nosbuff

2012-03-11 @ 19:58:59
URL: http://www.sorpingskatterna.se
Postat av: Kjelle Bus

Så bra att Max sa till Sören på skarpen !

Inte kan man bara komma där o komma o tro att man är Boss i någon annans hem !

Jag ser Hittekattsbandet som Sören har på sin sele = fiint så :)

2012-03-11 @ 20:11:20
URL: http://kjellebus.blogspot.com
Postat av: Gammelmatte Gitte i Otterbäcken

Hej Emma! Har du tänkt på mitt förslag?

2012-03-12 @ 10:18:17
URL: http://www.skuggan.se/pladdermusen
Postat av: Inkan och Ligan

Många fina bilder

Kram

2012-03-18 @ 12:26:37
URL: http://www.inkanochligan.se

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0