Vila i frid Petronella

Idag har en väldigt speciell kattdam på katthemmet kompis gått ur tiden. Efter en tid av dålig aptit så gav hon upp och slutade äta helt, trots våra försök med att locka med delikatesser. Hon hade kanske bestämt sig att det var dags nu och skaparkattens kallelse kan man inte ignorera, så idag fick hon somna in plutttan. Du är saknad!


Petronella myser i en kattong

Petronella var den katt som visade mig att inte alla sköldpaddor är surtanter. Det finns flera av den färgen på katthemmet som har mkt att lära av henne. När jag var liten bodde jag hos några som hade en stilig sköldpaddsfärgad katt, men hon hade ett hemsk humör och kunde helt plötsligt riva mig trots att jag inget gjort.
Har fått för mig att alla sköldpaddor är lite egensinniga och vill att saker ska ske på deras villkor annars går de till attack. Men inte Petronella, hon ville inget annat än att få uppmärksamhet. Att bli smekt över sin fina päls och kliad under hakan var hennes melodi, då kurrade hon förnöjt.


Petronella i en av hennes vigare stilar

Med sin vänliga blick och mjuka spinnande hälsade hon en varmt välkommen till katthemmet från sin plats i sittt klöstorn. Tror nog att de flesta som besökt oss i nya katthemmet har träffat denna dam. Hon trivdes bäst på katthemmet, då hon en gång fick ett hem men fick komma tillbaks då hon inte trivdes där. Hon ville nog vara med alla sina kompisar och få uppmärksamhet varje dag av oss som jobbar där. Hon var nog katthemmets first lady, då jag aldrig såg att ngn gick emot henne. En riktig madam ut i klospetsarna.


Petronella mötte alla som kom på besök med sin vänliga blick

Nu vilar hon tryggt i skaparkattens famn, och jag är säker på att hon alltid kommer vaka över sitt katthem.


Petronella kommer fortsätta vaka över oss, det är jag säker på

Tass,Tass Katthemmet kompis reporter Puma

Jamentarer
Postat av: Nettan

Jag tillhör dom lyckligt lottade som träffat denna underbara, fantastiskt vackra Lady med stort L!!!!!

Vila i frid <3

2012-04-04 @ 23:08:51
URL: http://www.wanjeenas.se
Postat av: Alice

Åh vilken vacker sköldpadda! Hon kommer få det bra hos skaparkatten och kommer säkert sitta där och lugnande välkomna andra katter som är oroliga när de kommer.

nosbuffar

2012-04-05 @ 21:31:59
Postat av: Rebellen

Åhh vilken finis! Jättefint jamat om henne också. Jag tror precis som du att hon aldrig riktigt kommer släppa taget om er och katthemmet. Hon kommer fortsätta hålla koll på er och hjälpa er när det behövs. Sen när den dära speciella dagen kommer så kommer ni återförenas <3



Vila i frid fina Petronella <3



Nosgos och Tröstbuffar

2012-04-06 @ 14:44:18
URL: http://skyggisfamiljen.blogspot.com/
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

MEN så söt Petronella var.

En så vacker katt.

Skaparkatten tar hand om henne oxå

Tasskram i massor

2012-04-06 @ 20:36:15
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Wikki

Petronella sitter på ett guldkantat vårmoln och kikar ned på katthemmet Kompis med längtande blick. SkaparKatten sitter intill och slickar henne kärleksfullt över pannan. "Du har gjort ett fint kattverk under din tid hos Maritha och Sonny, med allt du hållit en vakande tass över på katthemmet... Men nu var det tid att tassa över Bron hit för vi behöver en duktig Petronella här också - det finns några oroliga kattsjälar som behöver din trygga famn, småänglar som du kan hjälpa! Men jag lovar, du kan kika på de dina där hemma på Kompis också, precis när du vill, och smyga dit och ge små osynliga nosbuffar till de kära vännerna precis när du önskar... När någon katt plötsligt spritter till där, som om något kittlat dem på örat, då vet Maritha och de andra att en änglakatt hälsar på!" Petronella tittar upp på SkaparKatten och hennes ögon är stora och blanka: "Jag älskar ju dem och mitt katthem så oerhört mycket - är det okej om jag stannar där mest hela tiden, fast lite osynlig? Det är ju det jag vill..." SkaparKatten ler, tar varsamt Petronella i sin stora Tass, och blåser sakta på henne... och hon förvandlas till ett kattstort skimmer som pilar ned till favoritplatsen på katthemmet. Så stark kan kärlek vara! "Det är fullbordat!" viskar änglakatterna.

NosPuss Wikki

2012-04-08 @ 12:53:35
URL: http://metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Inkan

RIP fina petronella :-(

2012-04-08 @ 13:09:44
URL: http://www.inkanochligan.se
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, jamars tack för fina eran kattentar, :)

Matte och lillmatte ska hälsa på mattes pappa till helgen, eventuellt på Fredag. Vi ska försöka tillsammans med matte att stötta mattefar så mycket vi kan.

Tass tass



2012-04-09 @ 21:17:00
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau, jamars tack för fina eran kattentar, :)

Matte och lillmatte ska hälsa på mattes pappa till helgen, eventuellt på Fredag. Vi ska försöka tillsammans med matte att stötta mattefar så mycket vi kan.

Tass tass



2012-04-09 @ 21:18:16
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

ooops!

Jamars det kom två likadana inlägg, OM ni kan ta bort det ena, så får ni jamars göra det, var jamars inte meningen,



Tass tass

2012-04-09 @ 22:22:51
URL: http://katternasblogg.blogg.se/
Postat av: Gumman

snörvlar

Så fint du skrivit om er älskade Petronella. Och så fin hon var! Det måste kännas skönt att veta att hon trivdes så bra hos er att hon ville komma tillbaka. Hon kommer komma på många besök framöver.



Matte adopterade mig från Slaka djurhem. Om du vill läsa om det står det under "Om mig" på min sida.

Tack för att du tassade in!

2012-04-10 @ 07:45:37
URL: http://gummans.wordpress.com
Postat av: Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mjau underbara Puma, du är jamars välkommen på kattkalas hos oss den 12, för då fyller jag/Tarzan år, så välkommen.

Vi håller på att bjuda in alla våra kompisar.



Tass Tass

Tarzan

2012-04-11 @ 01:09:53
URL: http://katternasblogg.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0