Mattes senaste inköp - Catit senses foderlabyrint

Matte tycker det är roligt att investera i nya saker till oss katter. Sen är det ju inte alltid som vi katter tycker om det hon köper, men då säger Matte att om inte vi använder det så kan hon skänka det till ngt katthem där det säkerligen finns ngn katt som tycker det är kul.

Mattes senaste inköp då. Nja Sixten var lite skeptisk men så är han inte lika tokig i torrfoder som jag, Puma.
Vad gör man inte för att få några fler av de läckra bitarna. Kolla själva:


hmmm, alltså godiset ska där uppeifrån och ner till botten. Klurigt värre....


Men jag är ju en smart/lättlärd katt så det var inga problem att fatta det här inte.


vad nu då, jag trodde jag fick ner några där?? Aha, Matte har ställt in den på det svåra läget, elaking.

Kan även poängteras att Matte inte fick fast den nedre delen helt först så mitt under mitt letande så rasade hela skiten. Jag blev ju jätterädd och vågade nästan inte gå i närheten av den igen, om det nu inte varit för alla läckra torrissar som lockade såklart.

Med ett lite enklare läge inställt så får denna nog 4 av 5 tassar av oss. Säkert riktigt rolig för innemissar som inte kan ha kul ute hela dagarna. Helst ska man nog ha lite mindre godisar i den, inga dentisar tyvärr de är för stora.

Uppdatering: Jag ändrar mig, detta är absolut en fullpottare så 5 av 5 tassar får den istället. Som jag berättade så blev jag lite rädd när den ramlade men det har gått över nu. Idag på morgonen så höll jag på för fullt att peta och krafsa för att verkligen få ner varenda liten godisbit. Matte får skylla sig själv att hon inte tog bort dem och att jag bestämde mig för att jag var godissugen tidigt på morgonen. Alltså uppdaterat denna är jätte rolig. Nu ska jag be Matte lägga dit nytt godis.

Tass så länge//Puma

Jamentarer
Postat av: Katten Sippo

Hm, lite lömskt att lura en hungrande katt till att tänka. Ännu lömskare att sätta den på svårt. Förstår att du blev skraj när allt rasade, det blir ju en jamlars skräll.

2011-03-20 @ 11:59:30
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Ser kul ut! Fin fina bilder också! Nosbuff

2011-03-20 @ 12:03:12
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Den ser jätteskojig ut! Undrar om de finns i mattestorlek? Viken höjdare att se våra tvåbeningar krafsa runt efter sitt godis. :) Kurr och burr.

2011-03-20 @ 19:35:44
URL: http://stationskatterna.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0