Sixten säger: Det är vår

Ja, nu lånar jag bloggen lite från Puma för jag måste ju meddela att det är vår nu. Detta märker Matte när jag är ute en massa hela dagarna visar mig faktiskt bara när det är dags för mat och då måste hon ropa på mig för att jag ska komma. Vad gör jag då ute. Jo, jagar en hel del såklart. Sen har jag en favorit plats där jag kan ligga större delen av dagen och spana. Det är hos en sommargranne till Matte, de är alltså bara där på sommaren och det betyder att jag kan ligga och spana på deras tomt ostörd hela våren. Kolla in mitt spanar ställe:


Ser ni mig!! Jag ligger där framme...lite närmre bild kanske.


Just precis där ligger jag hela dagarna nästan, spanande. Jag blundar inte....
Kolla ni ser att ögonen är öppna på spanings helspänn.


Men det bästa vårtecknet av alla som jag aldrig trodde skulle ske faktiskt.
Matte har lyckats övervintra min älskade kattmynta...Jippi!!! Hon som absolut inte har några gröna fingrar att tala om hon klarar oftast inte av att ta hand om vanliga växter. Men min älskade kattmynta är på väg tillbaks.


Kolla den har redan börjat gro för fullt och den doftar himmelskt.

Det var allt från mig nu på ett tag, ska ju vara ute hela dagarna nu så har inte tid att blogga men lovar att Puma kommer se till att ni har nya inlägg att läsa då och då.

Tass på er//Sixten

Jamentarer
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Snällt av sommargrannen att låna ut sitt ställe till dig resten av året. Det såg ut att vara ett superbra spaningsställe. Tänk att kattmyntan också börjat få vårkänslor och börjat spira lite. Tassen upp! Kurr och burr.

2011-04-01 @ 20:34:04
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Katten Felix Myrin

Hej! Jag heter Katten Felix Myrin och jag söker efter att få flera vänner på Facebook, där vi kan dela våra intressen tillsammans med andra. Jag tror att flera mattar och hussar sitter ensamma på sina håll och kanter med sina små fyrbenta godingar och funderar på att va kul det skulle vara att dela intresse med andra. Därför så starta jag den idén, eller jag fick min matte till att göra det. Så häng med vetja!



Jo, jag måste bara säga att jag och min matte gillar din och Pumas blogg jätte mycket! Och så ser ni så coola ut, ja min matte säger att ni är söta också ler. Ni är så välkomna att få tassa in på min blogg, hoppas att ni gillar den.



Ha det gott, kurrr!

2011-04-02 @ 02:02:05
URL: http://annamyrinsfelix.blogg.se/
Postat av: Kattson

Det är många utekatter som börjar få det jäktigt nu. Bra att du vaktar sommargrannens hus. Hoppas de förstår värdet av din vakthållning när de kommer. Det är värt många askar Dentabits.

2011-04-02 @ 08:08:55
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Dui och Deco

Vad härligt med våren! Snart är den här också. Vilken toppenplats du har. Lyxigt med egen kattmynta! Nosbuff

2011-04-02 @ 09:37:08
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Inkan o Ligan

Åh så härligt

Tazz o Kram

2011-04-02 @ 10:19:24
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Alice

Vilken härlig spanarplats du har! Den där spirande kattmyntan ser inte alls dum ut... avis

nosbuffar

2011-04-02 @ 13:51:49
Postat av: Nea theCat

Härligt, både med våren och kattmyntan. :)



Så skall katter ha det.



Nosgos

2011-04-02 @ 18:16:57
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Kattigheter - Golle och Lisen

Vilket perfekt spanarställe! Ser idylliskt ut. Och ett eget kattmyntaställe - nej dra oss baklänges vilken lycka! :D

2011-04-02 @ 22:51:55
URL: http://skatternas.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0