Puma en varmblodig katt

Så är det faktiskt, jag, Puma, är väldigt varmblodig. En veterinär på ett djursjukhus trodde faktiskt att jag hade feber en gång när vi var där men Matte förklarade att jag alltid är så varm. Många här i vår familj älskar när jag ligger i deras knä för då blir det varmt och gott. Men det kan också vara jobbigt, speciellt när det blir varmare på sommaren då blir jag lätt för varm så Matte får se till att det finns mkt vatten jag kan svalka mig med.
På vintern är det inga problem då tar man sig bara en gångtur i snön så svalkar man ner lite, som här under:


hmm, så svalt och skönt om tassarna det blir, men snön smälter visst i mina fotspår ojdå.

Nä, så varm är jag inte men varmare än Sixten iallafall. I helgen har matte lovat en ny foto sesion med mig om det blir fint väder. Hoppas det blir många fina bilder som jag kan visa upp här.

Extra nytt: Sixten har fått öron skit igen, det betyder nästan osynlig öronskabb som snabbt övergår till infektion i de sår han kliar upp. Så nu går han på antibiotikatt igen för såren har börjat vara sig. Matte har fullt upp med att hålla våra öron rena och så fick vi medicin bägge två mot ohyran så vi slipper den. Matte och Sixten kommer inte bra överens när det gäller tablettätandet, Sixten är nästan omöjlig att få i tabletter. Önska Matte lycka till med det ni.

Tass så länge//Puma

Jamentarer
Postat av: Katten Sippo

Hehe. Så du är het på gröten alltså?

Jättefin bild på dig i snön, den borde vinna ett pris tycker vi.

Vi håller tassarna för att det otäcka i öronen snart försvinner så ni slipper brottas med matte.

2011-04-06 @ 18:51:02
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Dui och Deco

Tänk att du är så varm Puma, du kan komma hit och värma vår matte en stund, hon är iskall. Så besvärligt med skabb, hoppas att det försvinner fort. Lycka till matte med tabletterna. Nosbuff

2011-04-06 @ 18:56:40
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Fyfräsingen, man vill ju själv välja om man ska ha husdjur eller inte. Hoppas att skabben försvinner fort. Varken Sixten eller matte tycker nog om att bråka om tabletterna. :(



Vilken imponerande bild på dig i snön. Nästan lite lodjursvarning.

Kurr och burr.

2011-04-06 @ 20:39:45
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Kattson

Vilken fin vinterbild på dig. Tror du hamnat i rätt klimat, åtminstone på vintern. Jag lider med både matte och Sixten. Hoppas det snart går över.

2011-04-07 @ 08:15:10
URL: http://www.kattsidor.blogspot.com
Postat av: Nea theCat

Yeiks lät inte kul med skabb. Det var faktiskt så att även matte började tycka det kliade i hennes öron när hon läste det.



Nåjam, skönt att han får meducin som hjälper.



Injamar med de andra. Mycket fin vinterbild.



Nosgos

2011-04-08 @ 23:47:22
URL: http://www.neathecat.se
Postat av: Inkan o Ligan

Usch så jobbigt.

Hoppas det blir bättre snart.

Finns ju droppar för ohyran iallafall som tur är.

Droppas "bara" i nacken.

Oliver var ju öronkatt så vi vet hur jobbigt det är.

:-(

2011-04-09 @ 14:05:28
URL: http://ligans.blogg.se/
Postat av: Klosterkatterna

Matte har bett mig att hälsa till din matte att hon inte skall vara blyg för att komma med på bloggarkattsträffen hos Sippos husse! Hon tror att de flesta är lite blyga, men att vi också vet att det är idel godhjärtade tvåbeningar, så det finns inget att vara rädd för. Matte och gammelmatte kommer till träffen och de tycker det skulle vara roligt om er matte också kom!



Tass från Imma, abbemissa.

2011-04-11 @ 12:48:11
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0