Den skadade kinden

Tyckte det var bäst att skriva och berätta hur det går med min skadade kind så att alla mina bloggkompisar kan känna sig lugna. Har sett att flera stycken skrivit om vad som händer deras människor om vi katter råkar bita dem i stridens hetta. Min kind visar vad som händer när en katt blir biten av en annan katt även det i stridens hetta.

Som jag berättade i förra inlägget så hade min kind svullnat upp i en stor böld, Matte kände inget sår och förstod inte riktigt vad det var. Men igår fick vår eminenta veterinär ett återbud så matte fick komma dit så de fick kolla min kind.
Jag tycker verkligen om den sticktanten som matte anlitar så jag brukar spinna för full rulle, hon brukar kalla mig flera gulliga små ord men dem håller jag för mig själv så det så.

Iallafall så hade min päls tovat ihop sig av vätskan som runnit ur när bölden sprack så veterinären fick raka bort min päls så såret fick andas annars kanske jag fått en böld till och det ville jag inte. Då upptäckte både Matte och veterinären vad bölden orsakats av för på min kind fanns 3 st bettsår. Kan ju slå vad att min konkurrent i striden ser värre ut än jag för annars har jag blivit lat på gamla dagar.

Så veterinären tog lite brunt gegg och torkade rent mitt så sen fick jag såklart en spruta också med något, antagligen antibiotikatt för jag såg nog när matte la ner ett sånt där recept som man får hämta ut medecin med i sin väska.

Nu har jag både varit hos veterinären och Matte har fått antibiotikatt åt mig så nu läker det säkert fint.


Så här såg det ut efter veterinären rakat bort min päls vid såret. Ser ni de 3 kattbetten?

Nu ska jag ut och sova i mitt lilla krypin och låta såret läka-
Vi tassas snart//Sixten

Jamentarer
Postat av: Wikki

Mjau du Sixten då är vi korthårigare både du och jag! fniss Fast du har ju tuffa kampsår - jag hade bara läbbiga tovor... Ser ut som en taffligt klippt pudel just nu! (Jag alltså!)

TassKram Wikki

2010-05-15 @ 22:31:03
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Katten Sippo

Vilket tufft sår du har. imponerad Nu kommer ingen katt våga mucka gräl med dig. Fast du måste vara lite försiktigare så du inte gör dig illa.

2010-05-16 @ 07:28:42
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Vilken fajt det måste ha varit! Vi jamar som du... "Ni skulle ha sett den andra kissen!" Hoppas att ni gjort upp om reviret nu, så att du slipper fler sår och skråmor. Kurr och burr.

2010-05-16 @ 10:29:25
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Imma

Stackars Sixten, så du ser ut! Ja, kattbett är ruskiga saker, det har vi fått lära oss här hemma... så det är nog säkrast att vi katter är lite försiktiga med vad vi sätter våra vassa tänder i. Hoppas du blir frisk nu och inte slåss mer! Och så hoppas jag att din matte ger dig massor av godis som tröst...



Tröstartass från Imma, abbemissa.

2010-05-16 @ 15:06:35
URL: http://klosterkatterna.blogspot.com

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0