Ett säkert vårtecken

Först och främst så vill vi tacka för alla trevliga  kommentarer på vårt förra inlägg, vi hopps nu att hernns Husse slipper fler loppor. Matte var och träffade dem igår och då var katterna loppfria iallafall.

Nu över till vårat vårtecken som vi pratat om. Som Skat-Ann kommenterade så är det ju 7 dygns plusgrader man ska ha och inte fler. Tyvärr så har vi inte ens haft det än, men vi hade faktiskt hela 15 grader varmt mitt på dagen i fredags det var så himla skönt att vara ute då så jag sprang ut och in hela dagen för att se om inte gamlingarna också ville ut i det fina vädret.

Här kommer de nu, bilderna på vårtecknet:.......................................Sixten har börjat sova i sitt lilla hus igen!

"Suckjam, måste du störa mig när jag sov så gott, har ju inte varit här på hela vintern."


"ok, nu är jag ute, ge nu hit de där godisarna du lockade med, nu har du fått dina bilder så jag vill ha mitt godis"


Lite fler vårtecken som ej finns på bild:
- Både Sixten och jag har fångat minst varsin mus.
- Matte har börjat cykla till jobbet.
- Blommorna börjar dyka upp, det har Matte sett på sina cykelturer.(Kanske kommer några bilder på det)
- Gammelmatte börjar plantera om en massa
- Gammelhusse tvättar bort saltet på alla 4 bilarna. ( snacka om att han var trött efter den dagen)

Har ni fler vårtecken hos er kanske? Skriv gärna om dem.


Tills vi jamas nästa gång.
Tasskram// Puma & Sixten(som sover i sitt hus igen)

Jamentarer
Postat av: Nea

Visst är de härligt när våren är här! De e helt underbart. Matte och ja har börjat sova med fönsterna öppna om nätterna igen. Som vi längtat efter de!

2010-03-28 @ 22:49:29
URL: http://blogg.neathecat.se
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Underbart med vår, fast det dröjer lite längre hos oss. Så mysigt för Sixten med ett eget litet hus! Där kanske han kan få vara ifred om Puma är lite för busig? Så slipper han tassa iväg som han gjorde i vintras. Tycker Sixten har helt rätt, klart man ska få godis när man ställt upp på kort. Kurr och burr.

2010-03-29 @ 07:41:06
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Heidi,Kattfamiljen.se

Sv: Va roligt med fler apporterade katter :)

Hehe ne min sambo prickade ju inte heller så bra ;)

2010-03-31 @ 19:47:26
URL: http://kattfamiljen.se/
Postat av: Tessan

Måste börja med att säga tack för fina komplimanger till min Prince! Han har en pappa som är Europachampion, men personligen värderar jag hans utmärkta mysegenskaper långt mycket högre. Snygg design du valt till din blogg btw! Nu ska jag kika runt hos dig, alltid kul med fler kattvänner.

2010-04-01 @ 08:42:53
URL: http://tessilessan.webblogg.se/
Postat av: Pricken Svart Moses Pi

Sovplatser är viktigt jodå.



Våningssängen är trevlig kan Pricken intyga. Han väger 8 + + så vi katter tyckte det var bäst att han testa sängen först. Nu ska det bli en våningssäng till att ha på vår "hylla" i husses rum. Sen har vi förstås 3 sovkorgar på garderoben i stora hallen. Och ett sovbord med utsikt över vårt revir i lilla hallen. I stora rummet har vi 3 vinlådor i trä utmärkta att sova i jodå. Sen kan vi sova på bron mellan bokhyllorna allt finns på bild på vår sida.



Loppor och löss är ett otyg säger hussefar. För länge sedan fanns hos husse en katt som hette Lubbe. Han slogs med en ekorre och fick löss. Innan lusplågan var tillända så var huset skurat från golv till tak. Alla textiler tvättade. Madrassen sprutad med något jox. Husse badad ett antal ggr och klippt skallig. Katten Lubbe fick bada 3 ggr med någon dags mellanrum.



Det var ett elände...........



Lubbe lät sedan bli ekorrar under sina sista 12 år. Han blev 18 år innan han klev över bron.



Vårtecken vi har en fluga inne :-) Men var är alla sädesärlor? Tranor finns och ormvråken jamar. Korpbarnen som föddes i kyla är nu ute och flyger på egen vinge. Rabarber i rabatten kan snart skördas men kattmyntan ser risig ut. Sen är det fullt med blommor överallt.



Vår det är nog vår

2010-04-28 @ 15:33:36
URL: http://katternaibie.dinstudio.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0