Åskar har varit här

Hej igen alla bloggare, har inte blivit mkt bloggande på sistone då Mattes jobb är igång för fullt och hon orkar inte hjälpa mig med det när hon kommer hem tyvärr. Därför ser vi också att kommentarerna har lugnat sig, men nu de kommande dagarna kommer det komma några inlägg att verkligen kommentera över. Hoppas ni gillar dem!!

Som ni ser i rubriken så har åskar varit här.
Wikki´s blogg hittade jag den här bilden som visar var Åskar härjar som mest, den är tagen från en sida som heter Åskradar. På den lilla av de 2 öarna bor vi och ni kan tänka er att det knalade rejält här, ja nästan konstant i flera timmar. Både matte och jsg, Puma, är åskrädda så vi försökte trösta varandra att inget skulle hända.


Allltså på mitten av den lilla ön bor vi, hoppas ingen var ute med båt i det vädret.


Jag är jätterädd för allt som knallar, mullrar eller smäller så detta var väldigt jobbigt för mig. Matte tänkte ett tag på att filma mig när jag försöker överösta åskar, men det blev inget med det tyvärr. Jag golade rejäla opera toner med ett avslutande morr för att vissa att jag inte gillade smällandet utanför. Ett tag ville jag gå ut men matte var smart nog att förklara att det lät ännu värre ute och att det öste ner blött där.
Så till slut tog jag min tillflykt till min egen och äkta Wikki testade kattbädd.


Den är verkligen mysig att gömma sig i när det är jobbigt väder utanför


En sån här lapp fick vi också, men denna bild lånade vi av Wikki. Så Bädden är verkligen en äkta Wikki testad variant.

Nästa inlägg som kommer om ett par dagar så kan alla Sixten älskare se framemot något extra speciellt, har faktiskt hört Matte säga att hon tagit en av de bästa bilderna av Sixten i hela hans liv, det ni.

Så till nästa gång vi höres, Tasskramar till er alla//Puma

Jamentarer
Postat av: Wikki

Skönt att du kunde trösta dig med att krypa ned i den där bädden Puma! Visst är de jättesköna! </p> NosPuss Wikki

2010-07-18 @ 17:26:26
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Katten Sippo

Åskar var förbi oss med. Fast då jag är utbildad säkerhetskatt så var jag inte så rädd, men Snuffe han var lite orolig. Men vem skulle inte vara det när det mullrar och har sig. Jag har full förstående för mina kattvänner som tycker det är otäckt.

2010-07-18 @ 17:37:28
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Högljudd typ, Åskar. Det bästa var nog att stanna inne och kura i bädden. Fy fräsingen för att vara ute i det vädret! Bädden ser ut att vara riktigt mjuk och gosig. Jättefin, helt enkelt! Kurr och burr.



Ps. Ska bli roligt att se bilden på Sixten. Nu är vi jättenyfikna. Tass!

2010-07-18 @ 20:39:55
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Cecilie - Bloggvärldens mest musikfyllda blogg

Fin blogg =)

2010-07-18 @ 21:00:34
URL: http://nattstad.se/cecilies
Postat av: Världens bästa Nina

Fan vad ballt med en åskradar! Den sidan ska jag börja hänga på. :D

2010-07-18 @ 21:26:32
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-07-18 @ 21:26:36
Postat av: Nea

Men vad Åskar har varit arg den senaste tiden. Undrar varför.



Tur ni kan vara inne medan han är så där förbannad.



Nosgos

2010-07-19 @ 18:00:34
URL: http://blogg.neathecat.se
Postat av: Inkan o Ligan

Här i Norrtälje har fortfarande inte kommit vare sig regn, åska eller nån annan nederbörd. :-)

2010-07-24 @ 13:40:53
URL: http://ligans.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0