Favorit saker

Alla har vi nog någon favoritsak, det kan vara en leksak, en sovplats, en människa och mkt mer.

Här kommer lite bilder på vad jag har som favoritsaker:

Min absoluta favorit sovplats blir bara tillgänglig lite då och då. Så man får verkligen vara framme när chansen att sova på detta ställe infinner sig. Det kanske inte ser så bekvämt ut, men när har det nånsin stoppat en katt.

Jajam, det är gammelhusses vedkorg. När den är tom så ställer han den innanför dörren för att inte glömma att fylla på den när han går ut sen. Då är jag såklart framme och tar den i besittning, vedhämtningen får vänta tills jag sovit klart i min absoluta favorit plats.

- Sluta störa mig Matte, den här chansen infinner sig inte så ofta. jag förstår att fotochansen inte heller visar sig ofta men en katt behöver sin lugn och ro ibland.

Nu över till favorit leksaken. Den har vi faktiskt vunnit i en av Wikki´s tävlingar. Tack så jättemkt Wikki för denna underbara leksak. Den börjar nu bli lite sliten i svansen då jag tar mun grepp i svansen och sen springer runt med den. Jag verkligen älskar min underbara hjärtemus och hoppas Matte skaffar en ny sådan när den här gett upp.

- jag har dig din lilla röda odåga. Ojdå, var du där Matte!
Då var man tagen på bar gärning med ett rött hjärta i tassarna.

Min Matte är såklart min favo människa men henne fick jag inte lägga in bild på för hon säger att hon inte blir bra på foto. Som om jag alltid blir det? Hon hävdar bestämt att hon är fotograf, inte fotomodell.
Nåjam, jag älskar henne ändå.

Har ni också några favorit saker i ert kattiga liv?
Vi vet ju alla att favoriten bland godiset är Dentabitsen, ska nog tigga till mig några sådana nu.

Tasskram till er alla som följer vår blogg, ni tillhör också våra favoriter.
*Nosbuff*//Puma

PS: Mitt favoträd är ju borta nu, men har fått en förfrågan om ett större format på den, ska se om det går att lägga in det. mattes favobild är det ju också såklart.DS

Klicka på bilden för större format

 

 


Jamentarer
Postat av: Siri, Blueberry och Wildberry

Vad mysigt! En vedkorg är ju aldrig fel. Man får verkligen passa på när tillfälle bjuds. Det är samma sak om matte eller husse ställer fram en kartong som ska plockas undan, då måste man passa på att sova i den lite :)Väldigt vacker bild i trädet, duktig matte du har Puma!

2010-02-20 @ 12:03:15
URL: http://www.sirioblueberry.blogspot.com
Postat av: Pricken Svart Moses Pi

Vi har ett träd inne :-) jodå titta på vår sida på bilder från vårt hem. Moses gillar ligga på en hylla som hussefar satt fast i trädet. Annars så är det bra uppe på bokhyllorna. Hängbron över helvetesklyftan alltså mellan rummets bokhyllor är ett skönt ställe all varmluft stiger ju uppåt mmmmmm. Vinlådorna i trä är bra sängar som vi trivs att sova i. Allt finns på bilder på vår sida om ni vill titta. Husses dotter i Göteborg tog sin åsna till ICA affären i dag hon var rädd att bilen skulle köra fast. Åsnan går i alla väder och gillar att arbeta. Bära saker, dra vagn och gulla med barn är åsnan bra på. Sen älskar den att busa med fåren.

Gå inte ut säger vi och om ni gör det bind ett orange bit tyg i svansen. Isterband är bättre än bacon.

2010-02-20 @ 13:05:32
URL: http://katternaibie.dinstudio.se/
Postat av: Dui och Deco

Korgen såg riktigt skön ut! Vi har också vunnit en mus hos Wikki, vi gillar den jättemycket vi också!.Nosbuff

2010-02-20 @ 18:54:22
URL: http://duideco.blogspot.com
Postat av: Katten Sippo

Gustav älskar ju också att sova i sin vedkorg hemma. Jag funderar på att be husse skaffa en bara för sakens skull. Visst är det lustigt att vi hela tiden blir fotade, men om vi ber våra människor att ställa upp på bild, då tar plötsligt batterierna slut eller nåt. fnys

2010-02-20 @ 19:11:56
URL: http://www.kattensippo.com
Postat av: Tina

Superfin bild :D Förstår att matte är nöjd med den!

2010-02-20 @ 20:40:31
URL: http://skatternas.blogg.se/
Postat av: Maya

Vilka fina bilder! Om jag ska berätta om min absoluta favoritplats är den en värmedyna som ligger i soffan. Min favoritmat är tonfisk, men den får jag väldigt sällan och då blir jag dessto gladare när jag får den.

2010-02-20 @ 21:03:10
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Simon

hoppas att gammelhusse och hans sambo kommer hem lyckligt och väl. det har tydligen varit oväder på Madeira med. huvvvaaa

2010-02-21 @ 01:18:27
Postat av: Findus, Isak och Rasmus

Jättesnygga bilder! För att inte jama om jättesnygg katt! Vi tycker som Sippo, matte borde också skaffa en vedkorg. I värsta fall får hon väl elda i ugnen? Vedugnsbakat bröd har vi hört jamas om. Kurr och burr.

2010-02-21 @ 09:24:20
URL: http://stationskatterna.blogspot.com
Postat av: Nea

Oj favoritsaker var svårt! Vissa saker är ju givna, som lådan, matskålen och vattenfontänen. Annars får ja nog säga att de e min fuskpälsvippa trots allt. Matte har varit så förutseende att hon köpt två i reserv.



Sen skulle livet var bra mycket tristare utan röda pricken, min kattunnel och den där plastlådan med en boll som snurrar runt.

2010-02-21 @ 22:59:13
URL: http://blogg.neathecat.se
Postat av: Sophia & Katterna

Vad mysigt ;)

2010-02-22 @ 10:46:36
URL: http://royalicious.blogg.se/
Postat av: Katarina och Dylan

Vilken underbar "Puma" Sixten oxå... Om du vill får du gärna maila tillbaka och berätta vad för ras Puma är... Fantastiskt fina bilder och rolig blogg att läsa... Nosbuff på er

2010-02-24 @ 19:53:57

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0