Blöta tassar av oljad altan

För ett litet tag sen så oljade gammel husse altanen här hemma. Tyvärr så var det ju svårt för mig som ny katt att veta var jag fick och inte fick gå just då. Sixten gick inte på det oljade golvet, han kände väll lukten eller något. Men jag sprang som vanligt samma väg som alltid och klev rakt på oljat golv. Mina tassar luktade konstigt efter det och då tog matte in mig för att försöka tvätta bort det värsta, men gammel Husse sa att det inte går att få bort olja med vatten men lite bättre blev det allt.

Såhär såg mina tassar ut efteråt, jag putsade dem grundligt också.



Jag tycker faktiskt väldigt illa om när man rör mina tassar, då skriker jag rakt ut.
Matte har fått en konstig idé om att filma detta fenomen och lägga ut det här, men vi får se om hon vågar det. hssss

En tupplur vore bra nu, med ny putsade tassar.
Tass natt/Puma

Jamentarer
Postat av: Wikki

Jag vet inte om det är sant, men matte säger att man kan tvätta bort olja med annat fett - dvs de liksom späder ut varann.... Mattes mamma (stora matte som jag säger) brukar tvätta Ville med olivolja/majsolja när han varit under traktorn och oljat ner pälsen, då löser den ofarliga oljan liksom upp den läbbiga kemiska oljan, som hon suger upp med hushållspapper. Jag vet inte om det är nån bra metod men det gör iaf att Ville slipper slicka i sej motoroljan, tektylen eller vad han kladdat ner sej med...

NosPuss Wikki

2009-05-26 @ 19:42:39
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Wikki

Jag vet inte om det är sant, men matte säger att man kan tvätta bort olja med annat fett - dvs de liksom späder ut varann.... Mattes mamma (stora matte som jag säger) brukar tvätta Ville med olivolja/majsolja när han varit under traktorn och oljat ner pälsen, då löser den ofarliga oljan liksom upp den läbbiga kemiska oljan, som hon suger upp med hushållspapper. Jag vet inte om det är nån bra metod men det gör iaf att Ville slipper slicka i sej motoroljan, tektylen eller vad han kladdat ner sej med...

NosPuss Wikki

2009-05-26 @ 19:43:58
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0