Tecknade katter

Matte gjorde en snarlik kopia av mig i spelet Kitten Maker
Hoppas fler testar detta och lägger ut på sin blogg.

Lovade Wikki att vi skulle posta Puma bilden här så hon kunde få se den. Här kommer den Wikki, kanske inte helt lik men snarlik som man säger.


Sixten blev lite sur att vi bara gjort en av mig så Matte gjorde en åt Sixten också.
OBS: Matte fick justera lite i photoshop för att få till denna bilden som hon ville, Kitten maker hade ingen riktigt svart färg och sen har ju Sixten sin rand från nosen och en bit upp. Här kommer tecknat al Sixten:


Hoppas ni tycker om dem och att era Mattar/Hussar gör egna åt er.

Tass/Puma

Jamentarer
Postat av: Wikki

Men vad häftigt! Jag tror inte att jag har photoshop det hade ju varit cool om det gått att göra en Wikki. Men jag hittade inte det nosmönstret eller så fluffig päls... Suck!

Neko har gjort en fin silvergrå Madame också! Jag får ta och samla alla era verk på min blogg - och se om någon mer blir kreativ av det??!

NosPuss Wikki

2009-08-30 @ 17:14:35
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Maya

Mjauuu, va häftigt! ska genast mjaua till min människa om att testa det

2009-08-30 @ 21:17:09
URL: http://maya-trazzel.blogspot.com/
Postat av: Nea

Åh så stiliga. Men originalet som bilderna är byggda på är mycket vackrare. :)



Tass

2009-09-02 @ 17:28:28
URL: http://mina-egna-ord.blogspot.com
Postat av: Wikki

Hej Puma, Sixten och Emma!

Angående diskbråck så vet jag väldigt lite - eller rättare sagt bara det här: Diskbråck beror på en degenerativ förändring i disken. Man brukar dela in bråcken i olika kategorier; typ I då annulus fibrosus rupturerat och nucleus pulposus läcker ut ur disken samt typ II då diskens fibrösa del fortfarande hänger samman. Bråcket leder till en kompression av ryggmärgen och ger symptom efter lokalisation. Bröstryggen (mellan T1 och T11) tycks vara relativt förskonad från diskbråck, sannolikt på grund av sin mer stabila konstitution.

Diskbråck hos katt är oftast symptomlösa och drabbar i regel riktigt gamla katter, över 15 år. Hos dessa är multipla bråck vanligt och de kan sitta var som helst i ryggradens hela sträckning, men de mest uttalade förändringarna tycks finnas i cervikalregionen. Att diskbråck ger upphov till kliniska symptom hos katt är ovanligt, men har rapporterats vid flera tillfällen.

Vanlig slätröntgen ger oftast ingen information, eftersom diskbråck hos katt sällan är förkalkade. I teorin borde en prolaberad disk ge upphov till en minskad ledspringa, men korrelationen mellan ledspringans storlek och diskens kondition är dålig. Man har funnit att en minskad ledspringa kan innehålla en fullt normal disk och att en normal ledspringa kan vara associerad med ett bråck. För att säkert säga om några diskbråck föreligger eller ej krävs myelografi.

Behandlingen i fall med kliniska symptom är oftast kortikosteroider. Dorsal laminektomi och totalt avlägsnande av disken är två operativa ingrepp som kan hjälpa den drabbade katten.



Ja och det sa ju inte mycket. Jag skulle nog välja att du åker till veterinären, Sixten, för säkerhets skull! Jag har läst någonstans att det går att ge någon medicin som får en svullen disk att bli normal igen och få kisse att må bra. Krya på dej vännen!

TassKram Wikki

PS. Bra att ni har en matte som verkligen månar om er hälsa! Buffa från mej!

2009-09-04 @ 11:33:45
URL: http://www.metrobloggen.se/wikipedia
Postat av: Anna

åååå! Gud vad sötta! X)

2010-09-25 @ 12:37:33
URL: http://vampirechick.blogg.se/
Postat av: angelina

ååå boda katterna är so söta !!! lejoparden & katten ja inte så konstit båda är kattdjur katt+lejopard=kattdjur eller ?????????????? vill ha svar !!!***

2010-11-01 @ 17:32:09
Postat av: Linnea

kan jag få använda bilderna på en hemsida som heter stallet.se får jag inte det så blir jag inte ledsen men får jag det blir jag jätte glad dom var så finna

vill ha svar snarast

2011-05-12 @ 18:48:37
Postat av: Katt-älskaren

Jag hatar katter, dom ser ju för fan ut som levande golvmoppar!!! Till vilken nytta?????? :O

2012-02-20 @ 13:27:01

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0