Sju saker om Sixten och hans matte

Vi har blivit utmanade av Katthemmet kompis

Så här funkar det hela:

Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.

Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.

Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.

Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

Sju saker om Sixten och hans matte:

1. Den enda gången jag kan tänka mig leka är mitt i natten så att jag stör matte mest.

2. Jag är egentligen Matte´s mammas katt, men hon gick bort för några år sedan och då fick jag byta favorit. Snyft.

3. Matte fick inte någon katt förrän hon var 13 år även om första katten i hennes liv var hennes mammas katt Krubbe som de hade när hon var 1 år, men han blev påkörd ganska snart av elaka brum-brum.

4. Jag har ätit det mesta som rör sig från möss till fåglar, ödlor, fladdermöss, ormar m.m

5. Mattes pappa vill inte att jag sover direkt i soffan så han lägger en filt där, han fattar inte att jag då flyttar till ett nytt sovställe.

6. Matte bor i en liten gässtuga hemma på hennes pappas tomt, där sover jag när hon är hemma.

7. Matte har skämt bort mig så senaste veckan att jag tror att jag får godis varenda gång jag går ut till henne. Och det får jag såklart också.

Jag utmanar:

Solskenskatterna

Stockholms katthem

Ronnebys hittekatter

Sandras blogg

Bimsie´s blogg

Ligans blogg

Gurkan & Majas blogg


Jamentarer
Postat av: Katterna på Katthemmet Kompis

Vad kul att du svarade! /Tass

2008-11-14 @ 18:37:44
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/
Postat av: Gurkan & Maja

Tack för utmaningen! Vi skall fundera fram några bra saker;)

2008-11-18 @ 20:16:44
URL: http://gurkhatigris.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0