Puma presenterar sig

Tass på er alla katter där ute i blogg världen!

Jag har nu bott hos min nya matte en tid. Som det yrväder jag är så har hon fått en del att göra.
Men jag är en gentleman och sover hela natten när hon gör det, så jag stör inte hennes nödvändiga sömn.

Det är lite tråkigt att matte börjat jobba igen, men jag sysselsätter mig hela dagen så när hon kommer hem så sover jag gott i sängen en stund.

Mattes gamla katt Sixten är inte så förtjust i mig, ibland ignorerar han mig helt men ibland blir han sur och slår mig.
Förtsa gången vi träffades trodde jag han skulle vara lika snäll mot mig som de andra katter jag träffat, men han tyckte inte om mitt öron nosnings hälsning och flög på mig istället och gav mig en rejäl omgång, sen dess smiter jag under någonstans och morrar när Sixten visar sig.Men den gamla gubben har iallafall lärt mig hur man får mattes uppmärksamhet för att få mat eller gå ut. Gå ut får jag inte göra än själv, för matte är rädd at Sixten ska skrämma iväg mig då. Men jag ska nog se till att växa upp till en stor katt och lära den där gamlingen att han inte kan få som han vill alltid.

Min favoritsysselsättning är att dricka vatten ur kranen och jaga de 2 pälsmöss (leksaker) som matte skaffat.
Jag har även jagat en ficklampas sken(fick ej tag i det) och tuggat lite på en god växt i fönstret.

Nu är det kvällsmat, men vi hörs.
//Puma

Lite bilder på mig måste ni ju ha också.
Visst är jag stilig, alla vill ha en Puma.
Här sitter jag och stilar

Här vilar jag efter en rejäl bus stund, ljus och prickig mage har jag.
Ligger och vilar bakom mattes manga hylla.

Jamentarer
Postat av: Snoddas/Katthemmet Kompis

Hej Puma! Jag lägger till din intresseanmälan bland ansökningarna. Jag hör av mig så fort verksamheten drar igång på fulla allvar. Tass för visat intresse. /Snoddas

2008-12-08 @ 13:58:22
URL: http://katthemmetkompis.blogg.se/

Jama till oss här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Tassavtryck:

Trackback
RSS 2.0